PROMOTION Olles fond - stöd till Karolina Sahlin

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Hej!

Olle Sahlins bortgång har skapat stor sorg i rollspelshobbyn, men ingen är mer drabbad av detta nu än Karolina Sahlin, Olles fru som stöttat honom genom vått och torrt.

Björn Flintberg har skapat en insamling för att stödja Karolina i denna svåra stund.


Om ni fått glädje av Sinkadus eller de svenska översättningarna av Terry Pratchett, eller av något annat av allt det Olle gjorde, skänk gärna en slant efter egen förmåga. Olle skulle blivit väldigt glad om du gjorde det.

/Magnus
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Hej!

Efter en dags insamling meddelar Björn att han har fått in 64 000 kronor, fördelat på GoFundMe och Swish.

Själv swishade jag, det var supersmidigt!
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Nu är insamlingen uppe på 79 000 kronor. Det känns bra att så många kan hjälpa Karolina, och det känns bra att hon får bevis på hur mycket vi uppskattar allt hon gjorde för Olle.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Insamlingen är uppe i 90 000 SEK plus minst 20 000 som Swishats eller skickat direkt via bank. Så minst 110 000 SEK.
 

Jorunn

Veteran
Joined
2 Feb 2021
Messages
3
VÄNNER TILL OLLE!
Jag ser att det är många som inte kommer att kunna närvara på Olles avsked på fredag men som hade velat vara med.
Ni som inte kan komma och ni som följer online!

Jag kan köpa en ros från dig!!
Jag lämnar fram din ros när jag går fram med min egen.

På torsdagskväll fäster jag en lapp vid din ros med ditt namn + kort hälsning (om du vill).
Kostnad 30 kr på swish till mig på nr 073-6636002.
Det är ett "överpris" och jag kommer att sätta in resterande pengar på Olles insamling.

Ge mig famnen full av rosor att överlämna <3

(jag har fått ok från Karolina)
Sprid inlägget där ni tycker det kan nå fler.

SYNTOLKNING AV BILD.
Bilden föreställer en kullerstensgata med gammeldags bebyggelse och fullt av klätterrosor. Olle älskade att åka med Karolina till medeltidsveckan i Visby. Nu kommer rosorna till Olle.FB_IMG_1612293305048.jpg
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Ge mig famnen full av rosor att överlämna <3
Hej Jorunn! Såg ditt inlägg på Facebook också, och att Olle var en vän till dig. Det här var ett fantastiskt fint initiativ och jag har skickat pengar till rosor från oss på rollspel.nu.

Inget stort fång med bara våra rosor, men förhoppningsvis kommer flera!

Vänliga hälsningar

/Magnus
 

Jorunn

Veteran
Joined
2 Feb 2021
Messages
3
Tack alla! ❤🌹 Det kommer att bli så fint!
Jag är så rörd av gensvaret.
Jag ska se om jag kan hitta vita band till bra pris att skriva era namn och hälsningar på.
Än är det inte försent för den som vill vara med.
"Namárië Olle"
 
Top