NYHET Olle Sahlin har gått bort

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
Riktigt tråkiga nyheter, alla tankar med hans familj. Vila i frid.
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Ja, detta var mycket tråkigt att höra. Jag beklagar sorgen.

Hälsar

Christian
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
För mig, Mr. Ordning. Vila i frid.
Tankarna går till Katarina

:cry:
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
En vän har gått ur tiden. Olle Sahlin var min första svenska redaktör och öppnade porten till världen där den magiska underhållningen som var och är min hobby skapades.

Jag slås i stunden av det var Olle som namngav mitt första Sinkadus-äventyr, och idag känns titeln sorgsamt aktuell.

"Hårda bud".

Tack Olle för allt du gjorde för mig och för så många andra.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,816
Så hemskt tråkigt!!! Mina tankar går till hans närstående! Tack för att du gjort så mycket för den svenska rollspelshobbyn!
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,801
Location
Marjura
Mycket trist. Läste ju hans inspel i Sinkan åtskilliga ggr när det begav sig. Rest in Power.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,523
Location
Fallen Umber
Sjukt tråkigt. Jag är ledsen att jag aldrig fick träffa honom. Var alltid ett stort fan av hans sakliga och trevliga röst i Sinkadus och senare Centurion. Jag har skrivit en serie bloggposter där jag sakta läser mig igenom magic-Centurion utifrån ett old school-perspektiv och nu inser jag förstås att jag borde låtit Olle få se det. :(
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,236
Det finns mycket att skriva. Jag hann knappt träffa Olle, med en pandemi som kom i vägen, men den kontakt vi hade värdesatte jag verkligen. En av höjdpunkterna med Call of Cthulhu Sverige var att få bolla idéer med Olle.

Just nu har det också påbörjats en insamling till Olles minne, både för att hjälpa hans fru Karolina komma på fötter igen, täcka begravningskostnader och att kunna bevara den enorma mängd foton som Olle tagit under åren, framförallt på olika lajv. Kan ni bidra så gör det mycket.

Insamling till Olle Sahlins minne
 

Trockel

Veteran
Joined
24 Sep 2019
Messages
47
Nu blev jag ledsen, så otroligt tråkigt. :cry: Olle gav mig Terry Pratchets "Det fantastiska ljuset" och "Magin färg", efter en pryo period på Target Games. Det öppnade en hel ny underbar värld för mig. Tack Olle! För det och allt ditt jobb.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,401
Location
Stockholm
Det finns mycket att skriva. Jag hann knappt träffa Olle, med en pandemi som kom i vägen, men den kontakt vi hade värdesatte jag verkligen. En av höjdpunkterna med Call of Cthulhu Sverige var att få bolla idéer med Olle.

Just nu har det också påbörjats en insamling till Olles minne, både för att hjälpa hans fru Karolina komma på fötter igen, täcka begravningskostnader och att kunna bevara den enorma mängd foton som Olle tagit under åren, framförallt på olika lajv. Kan ni bidra så gör det mycket.

Insamling till Olle Sahlins minne
Vem är Björn Flintberg som organiserar gofundmen?
 
Top