Nekromanti ockulta ting...

[LoBoToMy]

Veteran
Joined
26 Jun 2000
Messages
5
kunde inte komma på nån bättre rubrik...

jag spelleder neotech aningen annorlunda... eller stilen är annorlunda... tänk er att världen är fylld med sekter, alla är de begåvade med övernaturliga krafter, de har makt över tid och rum etc... och så kommer spelarna in i bilden =)

förra äventyret råkade de finna någon form av "ängel" som mixtrade med deras sinnen. Allt var en enda stor Déja vu (rättstavat?)

det blev lite mer kultstämmning över det... någon kommentar..?

//[LoBoToMy] - Som struntar i andras åsikter om stavningen
 

Elrond

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
113
Location
Bollnäs
Kan säkert vara användbart ett tag, men jag tror att det blir ganska enformigt i längden. Detta är dock bara min alldeles egna och personliga uppfattning.
[color:green]
/Elrond</font>, gillar inte ens Kult längre...
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Låter som den kampanj jag själv spelade i tills nyligen då vi avslutade den.

/PAX
 

Joham

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
92
Location
Boden
Låter fint. Bra att ha som omväxling, men jag skulle inte köra sådana äventyr allt för ofta. De kan rubba balansen (för att använda ett ockult uttryck). Jag har själv tänkt knåpa ihop ett mystiskt Neotech äventyr i Arkiv X-stil.

Joham -Den som lever får se
 

Office

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
14
Location
Stockholm
Re: ockulta ting... - Dark Angel

Det låter ungefär som ett projekt som finns eller åtminstånde fanns. Linus Svensson och jag började höll på med det tills det dog ut. Det var faktiskt spännande att spela så men numera spelar jag inte rollspel. Martin Fröjdh, RipperDoc, NoGo, tog över det men jag vet inte om han gjorde nåt mer på det... Kolla på nogo.nu om det finns där annars finns det på min sida under "Speldata".


-Mac
 

Deminus

Veteran
Joined
15 Jun 2000
Messages
95
Location
Umeå
Tja man kan alltid låta spelarna få tro någonting konstigt har hänt men….

t.ex. spelarna ser ett spöke som svävar genom en vägg,
efter lite sökande upptäcker dom att det fans en hologram projektor,(en självklar lösning)
och får sedan reda på genom nyheterna att det var ett stads täckande strömavbrott vid tiden för spökets uppdykande….
(men det kanske fans det en generator i huset)

använd fantasin låt dom aldrig få balansen, men låt dom få lista ut vad som händer själva
se bara till att ha en logisk lösning klar ifall att spelarna skulle tycka att det inte stämmer med deras verklighet.
 

[LoBoToMy]

Veteran
Joined
26 Jun 2000
Messages
5
nja, jag kör inte så mycket i arkiv X stil, jag spelar betydligt brutalare... RP:na blir mer och mer psykiskt sjuka för varje gång som går. Mycket blod och sånt. En RP har till och med fått övermänskliga krafter, PSI-krafter kan man säga....
 
Top