Nekromanti O:FR Hemligt?

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Ja varför är det en hemlig organisation? Varför trumpetas det inte ut att nazisterna (redan onda filmskurkar) använder MONSTER och demoner, och ockulta okristliga ritualer för att bekämpa den fria världens folk?
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Kiai said:
Ja varför är det en hemlig organisation? Varför trumpetas det inte ut att nazisterna (redan onda filmskurkar) använder MONSTER och demoner, och ockulta okristliga ritualer för att bekämpa den fria världens folk?
För det brukar gå så bra för de som trumpetar.
Se på på David Icke t.ex. :gremsmile:
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Men skillnaden är att här kan man kanske visa upp något typ av bevis, någon typ av tyngre argument som gör att folk MÅSTE lyssna. Enligt bakgrundshistorian så är ju även Churchill med på tåget, han är rätt inflytelserik och blir ju till och med premiärminister
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
Jag tror att man inte berättar för att 75% av befolkningen skulle go bug fuck insane nu, 10% skulle bli Cultists och de resterande 15% skulle bli sinnessjuka långsamt.

Det är därför Delta Green ser till att "Neutralisera alla vektorer" och "Tysta alla norrmän". Folk kan inte få veta, det är bättre att vi skjuter ett par oskyldiga stackare i huvudet än att alla får reda på sanningen om världen.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Kiai said:
Ja varför är det en hemlig organisation? Varför trumpetas det inte ut att nazisterna (redan onda filmskurkar) använder MONSTER och demoner, och ockulta okristliga ritualer för att bekämpa den fria världens folk?
Kanske vill de allierade ha den makten själva?
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,436
anth said:
För det brukar gå så bra för de som trumpetar.
Se på på David Icke t.ex. :gremsmile:
Det är klass på han Icke. Illuminati OCH utomjordingar OCH reptlimän från främmande dimensioner. Inget fantasilöst, urvattnat Dan Browntrams här inte
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Det är inte Brittiskt att tala om saker för befolkningen, såklart.
 

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
Klart det är hemligt!. Tänk om den vanlige britten skulle förstå vad Nazisterna var, då skulle ju ingen ta värvning, och teet skulle surna och kakorna bli torra.
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Jag måste nog ha fler och tyngre anledningar! Mina spelare är av typen "men kan vi inte berätta, få PR och bekämpa dem med amerikanska högerkristna oljemiljoner i ryggen?"

God45 said:
Jag tror att man inte berättar för att 75% av befolkningen skulle go bug fuck insane nu, 10% skulle bli Cultists och de resterande 15% skulle bli sinnessjuka långsamt.

Det är därför Delta Green ser till att "Neutralisera alla vektorer" och "Tysta alla norrmän". Folk kan inte få veta, det är bättre att vi skjuter ett par oskyldiga stackare i huvudet än att alla får reda på sanningen om världen.
Mjae...i Fallen Reich är väl vansinnet inte riktigt så illa. Det är inte CoC, där Delta Green har en helt annan uppbyggnad. I DG kan de ju inte berätta något eftersom de inte är en officiell myndighet, utan en konspiration inom myndigheterna. I like that a lot.

Arfert said:
Kanske vill de allierade ha den makten själva?
Det här gillar jag, kanske kan man man inte berätta, man har redan vetat om det för länge utan att säga något, frågor kommer att ställas, och kanske finns det ett rum någonstans under London där en frivilliga blir besatta.

Möller said:
Det är inte Brittiskt att tala om saker för befolkningen, såklart.
Hah, är det inte?

Totte said:
Klart det är hemligt!. Tänk om den vanlige britten skulle förstå vad Nazisterna var, då skulle ju ingen ta värvning, och teet skulle surna och kakorna bli torra.
Skulle inte folk ta värvning i större mängd? Vi måste bekämpa Satan!!!
 

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
OK, tänk om folk skulle veta att det fanns demoner, tänk om folk skulle veta att dessa kunde besätta vem som helst. Se bara på Anna Linds mördare, han såg ju en demon eller? Inte vill väl regeringen att folk springer runt och skjuter grannen bara för att man misstänker att han/hon är besatt!
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Det är en bra poäng! Man kanske kan hänvisa till häxprocesserna eller liknande.
 

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
Ungefär så jag tänkte, häxprocesserna var en mycket bra jämförelse. För mycket kunskap i händerna på fel personer. Eller för att ta ett modernt exempel: "USA är ju satan enligt vissa" Se bara när ett Jemenitiskt stridsflygplan kraschade i ett bostadshus, direkt sprang folk ut och skyllde på USA.

Sätt nu samma händelse i London 1936. Professor Rudolf Simms råkar starta en eldsvåda under ett avancerat kemiexperiment på universitetet och två personer skadas. En mob samlas och skall lyncha alla demoner i skolan!
 

Major Boothroyd

Veteran
Joined
7 Oct 2010
Messages
171
Location
Bohuslän, Norge
Är det sant?
Det kanske är en tysk plan för att försämre krigsviljan eller värre få våra ledare att framstå som idioter...
Vilka 100% bevis för att det är obestridligt sant har spelarna levererat till högre ort? Har bevisen kommit fram? Jobbar dom verkligen för Churchill eller för en man som säger sig jobba för Churchill?

Varför är det hemligt?
För att er chef säger era bevis inte duger att bevisa det.
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Jag är grymt nöjd. Jag är bättre beväpnad att bekämpa mina spelares invändningar nu :gremlaugh:
 
Top