Nekromanti Nytt äventyr

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,041
Location
Göteborg
Sitter och spånar ihop ideer till ett nytt lite större äventyr..

Som de flesta här inne vet älskar jag att göra äventyr som andra spelar (jag må vara dum men så är det). Tanken är väl att även detta nya äventyr läggs ut i cyber-etern..

Och om man, mot oddsen gillade Nattens Ängel så kanske man vill lira detta med..eventuellt :gremconfused:

Frågan är..vad för typ av äventyr laddar ni helst ner och spelar, episkt rädda världen från elakingen á la Nattens Ängel eller ett mer småskaligt självförvållat äventyr...

Ett äventyr liknande Onaturlig jakt till Neotech där slutmålet är att överleva istället för att bli rik eller få kungariket och halva prinsessan..

Måhända en hovkampanj..

Eller möjligtvis en lättare forskningsexpedition som utvecklas till en klaustrofobisk skräckrysare..

Berätta för mig...är i skrivartagen och man vet aldrig när ruset går över.
 

Baelor

Veteran
Joined
30 Mar 2003
Messages
39
Location
Eidskog,Hedmark, Norge
Lager og spiller for det meste eventyr hvor spillerne blir utsatte for moralske og intelektuelle problem. (Hva gjør man når man får en unge i armene?)

kan også ha noen eventyr hvor spillerne sliter over lengre tid for å holde seg i live. + kanskje få en liten bonus til slutt.
kan også ha med demonjakt, skattejakt, og lignende. Men det kan også gå over til tilfeldige slagfelt, og mindre kriger. (adelsmann mot adelsmann.)

Men det meste ender nok med improvisasjon.....
Prøv og feil.+ moralske problem.
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Hellre kräla-runt-i-skiten-fantasy än standard-rädda-världen-fjantasy :gremcool:. Men helst ett mellanting - om slutmålet är just att överleva och inget annat så känns det inte särskilt motiverande att kräla igenom allt bara för det. Liksom, alla karaktärer man gör lever ju... :gremblush:

Men vad du än gör så glöm inte konspirationerna, lönnmördarna och... uhm... ja... konspirationerna och lönnmördarna
!
<font size="1">(vilket egentligen inte är så viktigt - dock häftigt, och ger känslan av att det är nåt stort på g - men jag ville så gärna använda ninja-smileyn)</font size>
 
Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Kritik

Jag tyckte att Nattens Ängel verkade vara ett bra äventyr när jag läste igenom det, men jag fick inget ordentligt flyt på det när jag spelledde det. Men det var antagligen mitt eget fel... Aja, om du nu ska skriva en ny minikampanj, så lägger jag min röst på adelsmanskampanj, gärna i Soldarn. Rp ska få reda på saker bit för bit, och hela tiden bli manipulerade och lurade av adelsmän. I slutet kanske det blir ett par fältslag eller så.

Mvh Victor Palm
 
G

Guest

Guest
Vad jag skulle vilja se är en hel drös med mindre äventyr som kan spelas över en natt. Större äventyr är ofta klurigt att peta in i pågående kampanjer och jag har inte sett något större äventyr som har fått mig att avbryta en kampanj, varken på internet eller i affären (har dock inte läs Nattens ängel så det kanske finns hopp :gremlaugh:)...
Det enda jag använder de äventyr jag anförskaffat till är att möjligtvis inleda en kampanj eller stycka upp dem och använda valda delar ur dem...

Däremot ser jag gärna att du gör ett större äventyr och passar på att skriva ner lite information om olika intressanta platser, händelser, historier, djur, varelser och/eller personer. Såna saker har jag betalat pengar för och om jag kan få dem gratis så skrockar jag förnöjsamt och lite ondskefullt... Men jag kan knappast lova att spela äventyret ens om det blir bra.
 
G

Guest

Guest
Vad jag skulle vilja se är en hel drös med mindre äventyr som kan spelas över en natt. Större äventyr är ofta klurigt att peta in i pågående kampanjer och jag har inte sett något större äventyr som har fått mig att avbryta en kampanj, varken på internet eller i affären (har dock inte läs Nattens ängel så det kanske finns hopp :gremlaugh:)...
Det enda jag använder de äventyr jag anförskaffat till är att möjligtvis inleda en kampanj eller stycka upp dem och använda valda delar ur dem...

Däremot ser jag gärna att du gör ett större äventyr och passar på att skriva ner lite information om olika intressanta platser, händelser, historier, djur, varelser och/eller personer. Såna saker har jag betalat pengar för och om jag kan få dem gratis så skrockar jag förnöjsamt och lite ondskefullt... Men jag kan knappast lova att spela äventyret ens om det blir bra.

Jag vet att det inte var det här du frågade om men det är tyvärr det enda svar jag kan ge :gremfrown:
 

trinker

Warrior
Joined
6 Aug 2000
Messages
299
Jag gillade Nattens ängel triologin :gremsmile: den var rolig att spelleda och så gillade alla spelare den :gremcool: Men det lyckades inte men le grand finale att ta dö på ja du vet vad :gremwink:

Men jag ser gärna ett mer stadsäventyr. Med en stor stad i beskrivning och trevliga stadsintriger. Springa på hustak och lite sånt.

mvh cozcin
 

-BoNe-

Warrior
Joined
9 Jun 2003
Messages
209
Location
Kalmar
kanske ett super ninja warrior stealth assasin mega super ultra kill äventyr?? Vet inte riktigt va ja just skrev med det lät bra i mina öron..

ja skrev ut nattens ängel och det verkar vara ganska bra. har inte spellett det ännu..

ja skulle villja se ett äventyr där rollspelarna fick resa mundana runt för att sammla ledtrådar om en jätte ond grej som händer men dom fattar inte riktigt vad som händer. Kanske åker mundana runt för att prata med folk men dom har "mystiskt" försvunnit och nu måste man hitta några personer och få ledtrådar om en super komplott. Lite detektiv och spion grej..
Sen när man ska rädda världen i slutet så kommer man på att man har blivit manupulerade av den onda sidan och man är själv världens förstörare..
 

Tell

Hero
Joined
21 Feb 2008
Messages
1,083
Jag vet inte hur det är med de flesta men jag gillar inte principen ont kontra gott. Betydligt mer intressant vore en stadskampanj. Säg en hantverkskampanj där en gammal skråsekreterare dött och behöver ersättas. RP:na arbertar naturligt vis inte med händerna; sådant vore ovärdigt gäntlemän/änkor. I stället är de handelsmän, högre tjänstemän inom gillet, lokala makthavare, prester, medlemmar i andra gillen eller till och med spioner. Alla´har de ett intresse av att se SIN kandidat på posten. Detta blir mkt realism och intriger, det enda våldet i form av uppvisningsdueller, alternativt möten på tu man hand i dungen (med draget Calanasvärd/Celenkald). Utom förstås rena vmord; men dessa är också intrigfyllda, och gärna subtila. Slutet kommer när Rp:na inser att de e förlorade om de inte föråder sina vännre. Kort sagt; gå ut svart och spurta sedan ännu svartare.
 

Tell

Hero
Joined
21 Feb 2008
Messages
1,083
Bra idé; du har mitt fulla stöd! (NT)

NT = No Text (Ingen text)
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,041
Location
Göteborg
har dock inte läs Nattens ängel

Tar mej för pannan... :gremcrazy:

Jag vet att det inte var det här du frågade om men det är tyvärr det enda svar jag kan ge

Alla åsikter och förslag är bra åsikter och förslag..
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,041
Location
Göteborg
Re: Kritik

men jag fick inget ordentligt flyt på det när jag spelledde det. Men det var antagligen mitt eget fel

Det kan vara mitt fel också, eller snarare är...vad var det som inte stämde? Var nånstans var det segast?
 

lijat

Swordsman
Joined
11 Jun 2003
Messages
505
Location
Umeå
Jag är lite förtjust i hovkampanjer med massor av intriger utlänska infiltratörer adelsmän som försöker vinna makt på andras bekostnad och saker i den stilen.
 

Hartland

Warrior
Joined
8 May 2003
Messages
384
Location
Umeå
ja skulle villja se ett äventyr där rollspelarna fick resa mundana runt för att sammla ledtrådar om en jätte ond grej som händer men dom fattar inte riktigt vad som händer. Kanske åker mundana runt för att prata med folk men dom har "mystiskt" försvunnit och nu måste man hitta några personer och få ledtrådar om en super komplott. Lite detektiv och spion grej..
Sen när man ska rädda världen i slutet så kommer man på att man har blivit manupulerade av den onda sidan och man är själv världens förstörare..
Förklarar varför du gillar L&H :gremwink:

/Hartland - borde verkligen fara nu....
 

jimpe

Veteran
Joined
2 Aug 2003
Messages
75
Location
Göteborg
Spåna i världens förflutna

Jag gillar historier som skapar djup åt världen.

Utan att göra det till en jaga gamla skatter eller arkeologiexpedition så är det intressant att knyta till världens historia. Fantasy känns ju oftast som att det ligger så långt tillbaka i tiden, ibland ända i begynnelsen men ibland har det en lång och detaljerad historia.

Jag tänker mig att ett gammalt (gärna mycket gammalt) mysterium, en arvstvist eller konflikt mellan byar och stater eskalerar till farliga proportioner och det som krävs att förhindra detta eller att åtminstonde kunna bevisa vem som har rätt är att ur legender, myter, rykten, arkiv och gamla faktiska lämningar hitta avgörande faktum som bevisar vem som har rätten på sin sida. Fast sedan kan det ändå leda till rentav förvärrad konflikt, bråk om bevisens äkthet för att skapa möjligheter till fortsatt kampanj.

Situationen skulle kunna likna Israel-Palestinakonflikten där bakgrunden har tusenåriga anor. Eller Balkankonflikterna (Läs Bridge on the River Drina) som sträcker sig tillbaka till åtminstone 1300-talet.
 
Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Lite allmänt

Spelarna verkade inte alls peppade eller underhållna av äventyret, jag vet inte vad som var fel. Det är möjligt att alla bara var lite trötta. Jag spelledde endast den första delen av äventyret, eftersom de andra tyckte att det var tråkigt.

Mvh Victor Palm
 

Alharra

Warrior
Joined
21 Mar 2003
Messages
221
Location
Halmstad
Det stog inte förklara utan förklarar. Alltså presensformen av förklara. Vilket inte innebär att du behöver förklara eftersom det redan är förklarat. :gremwink:
 

neowyn

Swordsman
Joined
19 Sep 2003
Messages
637
Location
Stockholm
De äventyr jag laddar ner och använder är nästan alltid mindre äventyr som jag kan modifiera och passa in i en pågående kampanj.

Om du känner för en riktig utmaning så får du dock gärna skriva ett stads äventyr. Jag håller själv på med en kampanj där ett större äventyr i en stad skall utspelar sig. Det är verkligen en kul utmaning. Det kräver dock ganska mycket jobb när det gäller perferi personer då mina spelare måste springa runt i staden och leta ledtrådar.
 
Top