WRNU Nya titlar!

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,834
Location
Stockholm
För att slippa det konstiga med att användare som reggade sig för tjugo år sedan får titeln »New Member« tog jag på mig att justera titelstegen en smula och basera den på antal inlägg i stället för de mystiska pudelpoäng som tycks vara standard i XenForo.

Den som först listar ut varifrån jag hämtat titlarna får en pudelpoäng!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,834
Location
Stockholm
Eftersom @Basenanji redan listat ut svaret kan jag lika gärna avslöja det för er andra.



Titlarna är norpade från FIGHTERS TABLE i Advanced Dungeons & Dragons Players Handbook från 1978. Antal inlägg som krävs för en viss level är helt enkelt XP delat med 10 (avrundat nedåt):

Inlägg​
Level
Level Title​
0​
1​
Veteran
200​
2​
Warrior
400​
3​
Swordsman
800​
4​
Hero
1800​
5​
Swashbuckler
3500​
6​
Myrmidon
7000​
7​
Champion
12500​
8​
Superhero
25000​
9​
Lord
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Så när man nått Lord kan man alltså lika gärna ta en custom-titel eftersom det inte finns något nytt att uppnå? Good to know =)
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,834
Location
Stockholm
Så när man nått Lord kan man alltså lika gärna ta en custom-titel eftersom det inte finns något nytt att uppnå? Good to know =)
Ja, alltså, nästa steg är 50000 inlägg, så jag tänkte att det inte var någon brådska.

Plus att titlarna från level 10 inte är så lattjo: Lord (10th level), Lord (11th level), &c.
 

Makaron

Veteran
Joined
6 Sep 2016
Messages
145
Plötsligt känns min "Veteran" inte alls lika imponerande :p (men så är jag också en ny liten skit, och till på köpet en lurker)
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Ja, alltså, nästa steg är 50000 inlägg, så jag tänkte att det inte var någon brådska.

Plus att titlarna från level 10 inte är så lattjo: Lord (10th level), Lord (11th level), &c.
Är det inte helt enklet då man multiklassar?
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,834
Location
Stockholm
Är det inte helt enklet då man multiklassar?
Nja. Multi-Class måste du välja från början och fördela din XP jämnt mellan alla klasser. Och det gäller dessutom inte oss människor.

Vi kan däremot ha två klasser, men när vi väl bytt kan vi inte gå tillbaka till den gamla. Och använder vi oss av förmågor från den gamla klassen under ett äventyr får vi ingen XP. Inte förrän den nya klassen nått upp till samma level som den gamla får vi tillbaka fördelarna från den gamla.

Typ.

AD&D is f*ck*d up.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Nja. Multi-Class måste du välja från början och fördela din XP jämnt mellan alla klasser. Och det gäller dessutom inte oss människor.

Vi kan däremot ha två klasser, men när vi väl bytt kan vi inte gå tillbaka till den gamla. Och använder vi oss av förmågor från den gamla klassen under ett äventyr får vi ingen XP. Inte förrän den nya klassen nått upp till samma level som den gamla får vi tillbaka fördelarna från den gamla.

Typ.

AD&D is f*ck*d up.
Förlåt, ja "dualclass" heter det väl på gammellingo.

Men det passar ju till och med bättre för forumtitlar =)
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,542
Location
Umeå
Vi kan väl hitta på lite roligare titlar över Lord, om originalen är tråkiga?
XPTitel
50000Regent
100000High Regent
200000Demigod
400000God
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Vi kan väl hitta på lite roligare titlar över Lord, om originalen är tråkiga?
XPTitel
50000Regent
100000High Regent
200000Demigod
400000God
Om en användare kan bli High Regent och God... vad innebär då det att Magnus Seter och redaktionen/moderatorerna är?
 
Top