Nekromanti Nya grupperingar

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,081
Location
Tindalos
Själv har jag nyligen fastnat i serien Vikings då jag inte har orkat följa den tidigare. Tycker den fungerar bra som inspiration till fantasy generellt. Ett av avsnitten gav mig en idé för en ny gruppering jag eventuellt vill skriva en artikel om. Jag har en hyfsat klar bild om gruppens uppbyggnad och fördelning. Placeringen blir någonstans i Davokar, inte långt ifrån Tistla Fäste troligtvis.

Har ni andra skapat några större grupper och hur har ni i så fall placerat in dem?
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,081
Location
Tindalos
Den här frågan verkade flyga över huvudet på samtliga. Någon som har några tankar om ämnet?
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,182
Jag har inte skapat några nya grupperingar i sig utan endast i viss mån expanderat existerande: ambriska riddarhus, De unga gudarnas kulter, sådant. Haken med detta, precis som helt nya grupper, är att de måste balanseras mot Järnringens agenda och meta-plot för fraktionerna i övrigt, vilket inte alltid är helt lätt eftersom det delvis är okänt.

Det sagt, vill man ha spelmiljön som ett mer statiskt äventyrslandskap är det väl fritt fram att lägga till grupperingar. Så pass öppen är ju miljön i stort. Spelar man inte Törnetronen behöver man ju heller inte ta hänsyn till förändringar den för med sig utan kan styra det själv.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
Jag har inte heller skapat några egna grupperingar. Men jag funderar på att skippa Törnetronen-kampanjen som spelledare och bara släppa spelarna lösa i världen. Eftersom vi spelar så sällan känns det som att vi inte kommer någonvart i kampanjen. I en öppen värld kan det säkert uppstå nya grupperingar.
 

LordXaras

Veteran
Joined
6 May 2015
Messages
148
Jag körde ett äventyr som utspelades i Kurun, där jag byggde upp Riddarhuset Berakka, De Unga Gudarnas Troende, samt två kriminella organisationer. Jag har även lagt mycket arbete på dvärgarna i min kampanj och skapat några nya dvärgfamiljer samt den envisa Phylakter-bundna morfantiker-magikern som skapade dvärgarnas ras.

Det finns så mycket utrymme i Symbaroums värld så jag har aldrig känt att jag har svårt att placera nya grupperingar vart jag vill.
 

GMagnus

Veteran
Joined
17 Jan 2017
Messages
31
Det utdöda Symbaroum tillbad inte sällan daemoner och det går hand i hand med en grupp demonologer som jag använde i Drakar och Demoner Konfluxsviten.

Kaos Väktare, som genom tiderna slutit pakter med och bundit deamoner till sig för att bekämpa Rasas förstyggande kaosenergier. I Symbaroums skymningstid blev de såklart splittrade och maktgalna nästan hela bunten.
 
Top