Nekromanti Nya för- och nackdelar

Kotaka

Veteran
Joined
15 Mar 2016
Messages
50
Finns det några hemmasnickrade för- eller nackdelar som väntar på att delas därute?

För att avhjälpa att inte alla karaktärer som vill kunna bruka mystiska artefakter måste sätta högt i Viljestark eller att en mystiker kan lätta på Stark utan att bli en näsduk som fladdrar i vinden vid varje slag så skapade jag själv två fördelar:


Stark själ
Kanske beror det på ödet, heligt blod eller en mystisk allians med de skapande krafterna. Förklaringarna kan vara många men gemensamt är att mörkret har svårare att manifestera sig i denna själ med effekten att korruptionströskeln höjs med en poäng.

Smärttålig

Rollpersonen är härdad i att tåla smärta och misshandel och har insett att denna upplevelse är en villfarelse som kan kontrolleras. Oavsett om det är genom åratal av strider på slagfältet eller klosterlik träning och självplågeri så har en högre nivå av tolerans vunnits och smärttröskeln höjs med en poäng.

Detta gör att en karaktär med ett värde på t.ex. 7 kan fungera som om den hade 10 istället (avrundning uppåt). Detta är ett generellt fenomen i spelet att sekundära egenskaper baseras på endast ett karaktärsdrag, i andra spel kan det ofta handla om medelvärdet av två, så detta bör leda till lite mer dynamik i sättande av grundegenskaper. Den som är vågad kanske till och med tillåter att de kan väljas fler än en gång.
 
Top