Nekromanti Ny/svårfunnen rollspelsmusik?

Wyldstorm

Swordsman
Joined
22 Apr 2003
Messages
786
Location
Skellefteå.
Jag söker ny/svårfunnen rollspelsmusik, så enkelt är det..

Varför ny/svårfunnen?
-Jo jag börjar sannorlikt ha de vanligaste låtarna nu (hoardar med en takt som hade gjort en drake grön av avund..), så nu söker man de mer sällsynta/nya guldkornen..
(Mest ute efter Fantasy/historisk musik, till bakgrundsmusik...)

Nån som vet av något passande & kan övertalas till att dela med sig av visdomen?

OBS: jag har nu redan sökt igenom alla tidigare inlägg på detta (och ett gäng andra) forum, så dessa vill jag helst inte ha som svar:
Filmresensionsdatabasen.
Grupper där enstaka låtar passar, ge hellre grupp & låtnamn specifikt..
Sånt som tidigare postats här, om ni vet av att så gjorts..
(turbouppskattat om ni ids söka..)

Så jag tackar på förhand & hoppas på många helvärda bidrag! :gremsmile:
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,886
Tja, jag har några jäkligt bra grupper att tipsa om men;

OBS: jag har nu redan sökt igenom alla tidigare inlägg på detta (och ett gäng andra) forum, så dessa vill jag helst inte ha som svar:
Filmresensionsdatabasen.
Grupper där enstaka låtar passar, ge hellre grupp & låtnamn specifikt..
[color:\\"red\\"]Sånt som tidigare postats här, om ni vet av att så gjorts.. [/color]
(turbouppskattat om ni ids söka..)
...och jag tror att jag har tipsat om dem förr.

- Vulf
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,167
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag har massor av obskyr och svårfunnen rollspelsmusik att tipsa om, men du begär att jag ska tipsa om musik jag inte tipsat om förut på dessa forum?

Alltså...med tanke på hur ofta frågan om rollspelsmusik ställts och hur gärna jag delar med mig av musik jag tycker om och hur många inlägg jag har på nacken, så...ja, då får det bli typ...Shakira. Möjligtvis Kuroyuri Shimai och Yildiz Usmanova, men de får ingen tag i ändå.

Allvarligt...om du sökt på alla inlägg som skrivits här om rollspelsmusik, har du inte hittat massor av intressant stoff då? Vad kan du mer begära än de hundratals obskyra artister som här nämnts genom tiderna?

- Ymir, ifrågasätter
 

Wyldstorm

Swordsman
Joined
22 Apr 2003
Messages
786
Location
Skellefteå.
"Jag har massor av obskyr och svårfunnen rollspelsmusik att tipsa om, men du begär att jag ska tipsa om musik jag inte tipsat om förut på dessa forum?"
Njaaaa, jag ber om'et.. :gremsmile:

"Allvarligt...om du sökt på alla inlägg ..., har du inte hittat massor av intressant stoff då? Vad kan du mer begära ...?"
Jag kan ju allltid be om mer... (känner mig som en hoardande gammal surdrake...)
Eller mer direkt hade jag tänkt samla en ohygglig(are) mängd musik, sortera & prioritera fram den bästa av de bästa o.s.v...
-Och framför allt.. Slippa göra om'et i den närmaste framtiden p.g.a. nyupptäckt/svårupptäckt musik som nån rollspelare sitter på, som man bara måste ha med på rollspelsskivan.. :gremcrazy:

Jag har ju som sagt suttit & surläst en mängd inlägg och av dessa kan jag dra lite slutsatser..
Bl.a. -Det finns alltid mer & lite periodvis så kommer en ny hord med gamla saker man inte trodde fanns mixat med nya saker man inte kände till.

Antingen det..
-Eller så är jag bara musikmässigt girig. :gremelak:
 
G

Guest

Guest
a silver mt. zion...

vi brukar köra med antagligen "a silver mount zion" eller "godspeed you! black emperor" när vi spelar rollspel... Det är två kanadensiska band som kör mest instrumental musik... Låtarna passar bra vid olika situationer och vi har i alla fall inte tröttnat på dem än...

Titta in på:
http://www.soutern.com
där kan du söka på banden och nog få ett smakprov... Måste dock varna dig att låtarna går upp mot en 20 minuter så det kan ta ett tag och ladda ned... Hoppas du blir nöjd
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
Köp soundtrack från animen Last Exile, bortsett från spår 1 så är det en genomsolid platta för lite ljusare fantasyspel.
 

Umi Ryozaki

Veteran
Joined
14 Feb 2001
Messages
151
Location
Tokyo, Japan
Mortis

I stort sett alla hans skivor utom den med Rymdtema. Norman, gotare och syntare. Låt inte dett avskräcka då hans tidiage verk låter som musik från ett tidigt men trevligt rollspel till PC. Hans senare verk låter mer som orkester och är i samma stuk, bara mycket pampigare och ordentligt ljud, samt like sång i bakgrunden som man inte tänker på om man inte fokuserar sig.

Vad annars? Lord of the Dance är väl ok... Conan barbaren har bra musik. Soul Reaver har bra ambient bakgrundsmusik ifall du kan hitta musiken löst.

Loreena McKennit samt Blackmoor night - Irlänskt stuk, mycket melodiöst och lugnt.

Sen är det kanske bara sag som gillar att ha saker som Blind Guardian, Nightwish och dyl som bakrundsmusik när jag spelar... men jag har dem att spela rollspel till.

/Kram - Umi
 
Top