Nekromanti Ny idé

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Eftersom det inte har varit någon verksamhet i det här forumet det senaste året så får man anta att idén med en forumsförening har gått och självdött i någont mörkt hörn.

Av vad jag förstod så var ett av syftena med föreningen att arrangera IRL-träffar, inte att driva sajten.
(och givetvis ett sätt att dra in pengar genom bidrag)

Istället för att bilda en wrnu-förening så kan man börja i en mindre skala vilket blir lite lättare tt hantera.

Så vad sägs om föreningar som:
- Stockholms stödförening för wrnu.
- Skånes stödförening för wrnu
osv

Låter det här som ett smidigare sätt?
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Låter det här som ett smidigare sätt?
Det låter iaf som ett bra sätt att dra igång det hela. Som du säger så har det hela, tyvärr, inte varit så aktivt. Om inte annat så kanske man kan börja i den änden & sedan se efter ett tag vart det landar.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Bristande intresse är en klart bidragande orsak, främst från sajtens sida. Den första diskussionen som var uppe tolkade jag som att det fanns en vilja från båda håll att dra igång något, men efter att ett klargörande gjort så visade det sig att redax/adminsidan inte var intresserade att hjälpa till det minsta lilla. Då får man kämpa i motvind - hur kan användarbasen formulera ett syfte för en förening om inte förmånstagaren är med på det hela? Iallafall jag är inte särskilt sugen på att dra igång något som inte är implementerat med sajten på ett bra sätt. Det var snällt att vi fick forum, men det behövs lite mer.

Dock så ser Sverok ner på bidragsoptimerande av denna typen väldigt hårt. Särsilt om det sen dyker upp en förening för DanCon (vilket inte vore dumt, dra in lite stålar, dela ut ressersättning, ordna en fet gemensam middag etc), en wrnu-stödförening för Sthlm, en för Malmö, en för Lkpg osv...

I övrigt har jag personligen inte något emot ett flertal föreningar, särskilt inte om de hjälper till att rösta i det nya ombudsvalssystemet så jag får åka på Riksmötet nästa år... :gremgrin:
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Korrigering av läget.

Bristande intresse är en klart bidragande orsak, främst från sajtens sida. Den första diskussionen som var uppe tolkade jag som att det fanns en vilja från båda håll att dra igång något, men efter att ett klargörande gjort så visade det sig att redax/adminsidan inte var intresserade att hjälpa till det minsta lilla.
Det är inte någonting jag känner igen. Däremot var vi positivt inställda till en förening, med ett stort förbehåll - kontrollen över webbplatsen skulle vara kvar i ägarens händer. Föreningen skulle inte ha något att säga till om webbplatsen, vilket för mig är väldigt förståeligt. Däremot vet jag att Redaktionen till och med erbjudit hjälp att lösa eventuella tekniska bitar, och assistera med att skapa de hjälpmedel ni behöver för att få ut information om föreningen med mera på webbplatsen. Det står att läsa i Gardeners post, Yassilus post och slutligen mitt inlägg som lite svagt tycker till om en förenings syfte.

Men det inkom inga önskemål från interimstyrelsen såvitt jag vet om saker eller åtgärder som redaktionen skulle göra åt dem. Då görs heller inget, då det inte var redaktionens förening utan medlemmarnas.

Då får man kämpa i motvind - hur kan användarbasen formulera ett syfte för en förening om inte förmånstagaren är med på det hela?
Den var och är med på det. Ingenting annat gäller eller har gällt.

Iallafall jag är inte särskilt sugen på att dra igång något som inte är implementerat med sajten på ett bra sätt. Det var snällt att vi fick forum, men det behövs lite mer.
Det inkom inga önskemål eller specifikationer på nödvändiga åtgärder för föreningen. Således fick föreningen inte mer än de nödvändiga forumen för att dra igång arbetet. Men anklaga inte redaktionen för att inte ha gjort något, den har varit här hela tiden - beredd att stödja och hjälpa föreningen att nå ut på webbplatsen.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,832
Location
Stockholm
Håller med du …

Att inget har hänt får vi som ingår (ingick?) i interimstyrelsen ta på oss.

Det var ju faktiskt vi som åtog oss att fixa föreningen.
 

Wille Raab

Veteran
Joined
13 Oct 2003
Messages
56
Location
Stockholm
Ja, jag är också nyfike...?

Det vore bra att veta, både för att se om det öht är intressant att göra ett nytt försök och för att jag är en nyfiken jäkel.
 
Top