Nekromanti Nu har ni chansen...

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Åkej, ni friforms- och storytellinghysteriker, nu har ni chansen. Tala om för mig, stackars hedning, vad som är fördelen med att släppa reglerna? Flytet har jag även i regelspel eftersom jag kan mina regler och har förmågan att skita i dem vid väl valda tillfällen. Berättartekniken kommer inte automagiskt av friform. Jag anser att regelspel är mer dynamiskt än friform...

...så vad är kvar? Ta chansen och konvertera en hedning!

- Krille, som har varit friformshysteriker en gång i tiden, men övergav det av hysteriska skäl.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Först har jag en fråga... hur fan fick du titeln stranger???

nåja...

Jag ser inga anledningar till varför man inte skulle spela friform/story telling om man tycker det är bra...

Det viktigaste är ju att ha kul... dessutom så tror jag att de flesta som spelar Vampire gör det för världens skull och inte reglerna... Och i VTM passar ST ganska bra... det måste du hålla med om? ... Storytelling passar inte till alla typer av spel... Skräck gör sig bäst med st-regler IMHO ..

Dessutom så kan inte alla eon reglerna uttantill och när man då måste ha 1 timme på sig bara för att en av spelarna hugger någon med något... ja... då kanske ST systemet lockar mera..

Alex, som oftast spelleder Eon i min grupp... Han ser till att vi inte hamnar i fight mer än en gång per spelsession... bara för att han tycker systemet är jobbigt och långsamt...
När han spellede vampire slogs vi mer...

Däremot ser jag ingen anledning att du skulle börja spela friform igen... eller... det kanske du ska göra... sverige kanske får några bra gratis spel då? :gremcool:

chrull - äh... så länga man har kul...
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Först har jag en fråga... hur fan fick du titeln stranger???

Detta tror jag att jag kan svara på. Krille är en av de enda vanliga dödliga som fick kika på forumet innan vi släppte det och då fungerade automatisk tilldelning av titlar. Nu verkar det som om det försvann vid översättningen av forumet men jag hoppas det är fixat nu, ska fixa till allas titlar så småningom.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Vaun Vuriche

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
327
Location
Göteborg
Vi behöver asså inte dras med den något indignerande titeln grisodlare för evigt?

Får vi välja titeln själva?

Till Krille, hade du idétorka när du valde titeln eller? Förövrigt har du ju inte ens använt stor bokstav, din svenska fröken skulle ha gråtit.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Till Krille, hade du idétorka när du valde titeln eller?"

Valt? Vaddå valt?

"Förövrigt har du ju inte ens använt stor bokstav, din svenska fröken skulle ha gråtit."

Ska du säga, som inte ens vet när man ska och inte ska använda i sär skrivning... 8)


- Krille
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Får vi välja titeln själva?

Nej, val av titel är ett adminprivilegium. Titlarna kommer att ändras ju fler inlägg som man har skrivit, tror den första gränsen går vid 25.

Att Krille har titeln "stranger" beror på att han fick provköra forumet lite för några månader sedan, då var fortfarande titlarna på engelska, något vi ändrat på.

/Azagthoth
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,875
Location
Barcelona
Krille!

Varför har du titeln stranger fast du bara skrivit 6 meddelanden? Och varför är texten på ditt meddelande grön?

/Dnalor, som känner sig mycket, mycket förvirrad.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Dessutom så kan inte alla eon reglerna uttantill och när man då måste ha 1 timme på sig bara för att en av spelarna hugger någon med något... ja... då kanske ST systemet lockar mera.."

Nej, men jag kan Eon-reglerna så till den grad att det inte går mycket långsammare än DoD eller så - det går till och med fortare att använda de krångligare grundreglerna än om jag använder de förenklade systemen Krigarens Väg.

Så vad kan det beror på? Tja, jag hävdar att det beror på att jag har lärt mig systemet. Jag kan systemet och har lagt ner energi på att lära mig det. Till följd av det så får jag upp flytet som friformare oftast saknar i rollspel, varför jag bara kan sluta mig till att friformare inte vill lära sig regler, i många fall på grund av att de är för stolta eller för lata.

"Däremot ser jag ingen anledning att du skulle börja spela friform igen... eller... det kanske du ska göra... sverige kanske får några bra gratis spel då?"

Det får ni ju ändå. 8)

- Krille
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Varför har du titeln stranger fast du bara skrivit 6 meddelanden? Och varför är texten på ditt meddelande grön?"

Jag var här innan forumet. Så enkelt var det med det. 8)

- Krille
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,875
Location
Barcelona
Det där är en mycket ondskefull metod för att få oss att skriva fingrarna av oss i jakten på den högsta titeln.

För övrigt. varför är allas namn blå, utom ditt som är svart, Krilles som är ljusgrönt och Gardeners som är mörkgrönt?

/Dnalor
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,875
Location
Barcelona
Vad snabbt det går

Har alla blivit hysteriska? Det kommer ju nya meddelanden innan man knappt hunnit skriva de gamla.

Allt var bättre förr :gremsmile:.

/Dnalor.
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Det är en inställning som admin-folk kan ändra. Jag har i alla fall inte hittat var man kan ändra det utan att använda admin-funktioner.

/Azagthoth
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,875
Location
Barcelona
Re: Vad snabbt det går

Jaha, varför går det inte att använda :gremsmile: nu då. det står ju i FAQ.

/Dnalor, blir allt mer förvirrad.
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Vad snabbt det går

Dnalor, din "märkning" fungerade inte för vi har varit elaka nog att ändrat den engelska beteckningen till svenska (vilket inte har ändrats i FAQn ännu, av för mig okänd anledning).

Alltså får vi använda oss av lite översättningskunskap så här i början:

:gremlaugh: fungerar alltså inte, då provar vi [ skratt ] resultatet ser vi till här:

/images/icons/laugh.gif

/Azagthoth
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,875
Location
Barcelona
Re: Vad snabbt det går

/images/icons/laugh.gif
[leende]
/images/icons/smile.gif
/images/icons/tongue.gif
[chockad]
[chock]
[överraskad]
[förvånad]
[arg]
/images/icons/mad.gif
[vredgad]
[rasande]
[sur]
:gremcool:
[häftig]
/images/icons/cool.gif
[solglasögon]

/Dnalor, experimenterar
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Vad snabbt det går

Om du skulle använda funktionen "förhandsgranska" skulle du förmodligen slippa liknande missöden i framtiden.

/Azagthoth
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,875
Location
Barcelona
Galen?

Jag tror att "galen" är en dålig översättning av "mad". Jag tror de menar mad i betydelsen "sur".

/Dnalor, som inte kom på vad "chocked" skulle vara.
 
Top