Presentation Nu har jag nog lurkat färdigt..

SaaJeflaLess

Veteran
Joined
1 Jun 2022
Messages
86
Location
Karlskrona, typ.
..och skapat mig ett konto istället!

Hej, jag heter Martin. Bor utanför Karlskrona och missade att kunna titulera mig 70-talist med 26 dagar.
Som så många andra började jag spela Drakar och Demoner nån gång i början på 90-talet. Sen blev det lite Vampire på det, hann testa med ett lajv innan spelandet försvann. Nuförtiden så är jag halvbra på att köpa på mig rollspel, bättre på att köpa brädspel och apdålig på att få något spelat, tyvärr.

Kult-universumet är bland det bästa jag vet och Malkavian är den roligaste klanen som finns.
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
502
Såpass? Hänger du på Likström nåt?
Har funderat på att gå med igen men har redan 2 olika spelgrupper och hyfsat bra platser att spela på så har inte riktigt haft behovet. Jobbar dessutom skift så har svårt att hänga med i regelbundna spelgrupper som det klassiska spela varje tisdag tex som ofta händer i föreningar.
Vad jag har hört från andra som hängt där så har nu Likström iaf ett avskiljt rum som verkar anpassat till rollspel vilket de inte verkar haft i de 2 sista lokalerna de varit i. Var dock med något år för länge sedan när det låg ute på Gullberna och har funderat på att gå med igen för att supporta hobbyn och kanske möta någon gammal bekant.
Har spelat en del med bla Joel P under skoltiden som jag tror fortfarande spelar en hel del på Likström och likadant med Max P som har verkar köra lite spelkvällar på Porslinan. Carl-Johan och Macke (Marcus) är i min spelgrupp och de spelar miniatyrspel ibland på Likström men den hobbyn delar ej jag. Håller mig mest till rollspel och ibland bräd och kortspel :)
 

stenhöna

tellstory
Joined
5 Oct 2002
Messages
964
Location
Hamburg
Appropå Karlskrona så jobbar ju Punkmax på Porslinan dessa dagar, om man vill spela brädspel där. Kanske mest för ungdomar?
 

SaaJeflaLess

Veteran
Joined
1 Jun 2022
Messages
86
Location
Karlskrona, typ.
Har funderat på att gå med igen men har redan 2 olika spelgrupper och hyfsat bra platser att spela på så har inte riktigt haft behovet. Jobbar dessutom skift så har svårt att hänga med i regelbundna spelgrupper som det klassiska spela varje tisdag tex som ofta händer i föreningar.
Vad jag har hört från andra som hängt där så har nu Likström iaf ett avskiljt rum som verkar anpassat till rollspel vilket de inte verkar haft i de 2 sista lokalerna de varit i. Var dock med något år för länge sedan när det låg ute på Gullberna och har funderat på att gå med igen för att supporta hobbyn och kanske möta någon gammal bekant.
Har spelat en del med bla Joel P under skoltiden som jag tror fortfarande spelar en hel del på Likström och likadant med Max P som har verkar köra lite spelkvällar på Porslinan. Carl-Johan och Macke (Marcus) är i min spelgrupp och de spelar miniatyrspel ibland på Likström men den hobbyn delar ej jag. Håller mig mest till rollspel och ibland bräd och kortspel :)
Ah så pass! Jag har inte spelat på Likström sen det låg vid 34:an och då gästade jag bara ett lajv. Max känner jag sen gammalt och jodå, det körs brädspel och Magic där nere nu. Jobbade själv där förr. Har inte hunnit kolla in nya lokalen än men det är fint att Likström lever. Jag gick med där för nåt år sen, mest för stödets skull. Tänkte jag skulle engagera mig när pandemin släppte men då dog ju förra lokalen så får se när jag tar mig dit nu.

Reser i jobbet så helger är det enda som funkar för mig nu för tiden.
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
502
Jaså? Jag kommer från Karlskrona. Född 1982, uppfödd på Långö.
Nu känns världen liten. Född 1979, uppfödd på Långö uppe i längorna. Bor på Långö nu med fast på en annan adress.

Ah så pass! Jag har inte spelat på Likström sen det låg vid 34:an och då gästade jag bara ett lajv. Max känner jag sen gammalt och jodå, det körs brädspel och Magic där nere nu. Jobbade själv där förr. Har inte hunnit kolla in nya lokalen än men det är fint att Likström lever. Jag gick med där för nåt år sen, mest för stödets skull. Tänkte jag skulle engagera mig när pandemin släppte men då dog ju förra lokalen så får se när jag tar mig dit nu.

Reser i jobbet så helger är det enda som funkar för mig nu för tiden.
Kul! Du får hälsa Max från Christian Trondman. Hade varit kul att möta han någon gång igen och snacka lite nördhobbies mm. Jag hängde lite på Porslinan i min ungdom men mest i samband med disco och konserter men går det att dyka upp där nu när man är 40+ ?
 
Top