Nekromanti [Nordsken] Fullproppat med rollspel, 5-7 maj!

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Nordsken är ett återkommande spelkonvent + Lan, under Kristi himmelfärdshelgen i Skellefteå. I år 5-7 maj. Till 2016 har man ansträngt sig för att satsa på rollspel - och vilken satsning. Jag citerar:
Nordsken said:
Fantastiska äventyr med rollspel!

Under Nordsken har du möjlighet att få prova en av de mest fantasifulla spelformerna som finns, nämligen rollspel. Beväpnad med papper, penna, tärningar och din fantasi ger du och dina kompisar er ut i en spännande värld.

Under Nordsken har du möjlighet att prova:
- KULT: Divinity Lost. Nyutgåvan av det starkt omdebatterade skräckspelet Kult. På plats är även speldesignern Petter Nallo.
- Ensamma Vargen. Rollspelsversionen av boken Ensamma Vargen. På plats är även Anders och Tove Gillbring som ger ut spelet i Sverige (samt har skapat Western).
- Western. Rollspel i Westernmiljö. Under Nordsken spelas version 4 som precis är släppt.
- Äventyr. Rollspel för barn som på Nordsken utspelas i fantastiska LEGO-dioraman. Speldesignern Daniel Lehto och hans dotter samt co-designer Julia Lehto är på plats.
- @Mutant: År noll. Väldigt uppskattad variant av det klassiska rollspelet Mutant där människor och muterade djur försöker överleva efter katastrofen. Fria Ligan som skapat Mutant: år noll är på plats och demonsterar

Under Nordsken kan du även lyssna på rollspelsrelaterade föreläsningar om Äventyrsspel (Target Games) (Orvar Säfström och Jimmy Wilhelmsson) och White Wolf och Tobias Sjögren).
Därtill kommer vi från Nordnordost vara på plats och arrangera en spelsalong och norrlandslajvare arrangerar massvis med drop-in-lajv. Kom till Västerbotten i maj!

Värt att understryka: det finns massor av rollspels- och lajvarrangeman som har drop-in, så även om några av arrangemangen har laganmälan kommer det inte vara några problem att komma själv och fylla sin helg med rollspel.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,611
Location
Huddinge
om jag inte var uppbokad på annat den helgen så hade jag nog försökt ta mig upp ifrån Stockholm.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Jag bor ju faktiskt i skellefteå så det vore nästan skamligt att inte dyka upp antar jag. Men vi får se.
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Två gånger om året ungefär ångrar jag att jag flyttat söderöver. Det ena är Nordsken. Det andra är FjällCon.

Det finns med andra ord ett mönster.

Ska bli spännande att se rapporterna efteråt!
 

mirandir

Veteran
Joined
15 Jan 2016
Messages
70
Den 7:e så kommer undertecknad vara så gott som kräkless på Äventyrs äventyr... Och tyvärr kommer jag inte att hinna spela nått annat rollspel än det i år.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,712
Location
Göteborg
Jag skulle lätt dyka upp kanske (det är lite långt) om det inte var så att det ligger samtidigt som LinCon. Liksom, GothCon och Fastaval krockar, och även LinCon och Norrsken, och sedan är det helt tomt med konvent på hösten. Vafalls?
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,719
BSK (Borås) och SävCon (Sävar) delar traditionellt på första helgen i november, så hösten är inte något vakuum för konvent.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,899
Location
Nordnordost
DeBracy;n174167 said:
BSK (Borås) och SävCon (Sävar) delar traditionellt på första helgen i november, så hösten är inte något vakuum för konvent.
SävCon har dessutom ett Indierum med otroligt stiliga värdar. Och ödmjuka.
 
Top