NYHET Nomineringarna för 2022 Ennie-awards är ute

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,270
Location
Göteborg, Lindome
Hur funkar det där? Är det produkter som publicerats under 2021 eller produkter som lanserats hittills under 2022? Jag känner att jag borde ha koll på det här, men...
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,177
Location
Borås, Sverige
  • Products must be first published (available for sale at some point) with the current year’s submission timeframe.
Detta gjorde mig inte så mycket klokare. "the current year’s submission timeframe", vad är det?
Verkar vara något typ från ett Gencon till ett annat, give or take.

"Every year at Gen Con, we approach publishers and remind them that they can submit their products at the ENNIES booth for the next year. This will not only give the judges ample time to review their products but it will save the company itself on shipping; it really is in the best interest of the publisher to do it. Some publishers take us up on that offer and some do not. Some want to but don’t have any copies left to submit, which is great for them so we don’t complain."

Edit: på Reddit/rpg, var det en som frågade om release-fönstret och fick det här svaret: May 1st 2021- April 30th 2022
 
Last edited:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Grattis till @Krille och Petter Nallo och till Helmgast, Stockholm Kartell & Ockult Örtmästare Games och Free League.

Fantastiskt att jag numera är så bortskämd med att svenska spelskapare nomineras i Ennies att jag faktiskt tänkte "var det allt?". :D
 

Brödbane

Kristallkrönikör
Joined
1 Oct 2020
Messages
762
Kul att se att svenska rollspelsmakare kontinuerligt håller sig kvar i listorna!

Måste dock säga att jag är lite förvånad att Impossible Landscapes till Delta Green inte fick mer nomineringar.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Måste dock säga att jag är lite förvånad att Impossible Landscapes till Delta Green inte fick mer nomineringar.
Det är inte jag, men å andra sidan har jag inte läst så många av de som faktiskt blev nominerade så jag kan inte avgöra hur de förhåller sig.

Vilket påminner mig, jag borde tvinga mig igenom de sista sidorna så jag kan börja skriva recensioner om äventyren i Impossible Landscapes…
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,057
Kul att se så mycket svenskt, speciellt med Troubleshooter och allt till Kult!

Väldigt tråkigt att inte Red Moon Roleplaying är nominerat till bästa podd. Känner mig tämligen övertygad om att alla nominerade poddar är mycket sämre.
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,270
Location
Göteborg, Lindome
Edit: på Reddit/rpg, var det en som frågade om release-fönstret och fick det här svaret: May 1st 2021- April 30th 2022
Attans. Så grejer man släpper här på GothCon har inte mycket tid på sig. Nu verkar de ju mest kolla på engelskspråkiga produkter, men ändå...
 
Last edited:

RedMoon

Veteran
Joined
13 Aug 2017
Messages
144
Väldigt tråkigt att inte Red Moon Roleplaying är nominerat till bästa podd. Känner mig tämligen övertygad om att alla nominerade poddar är mycket sämre.
Ingen anledning att vara ledsen över det då vi inte skickat in oss själva de två senaste åren :)

Det finns tyvärr bara en kategori för poddar att konkurerra i på Ennies och då vi hade förmånen att nomineras och vinna medaljer två år i rad så har vi velat undvika risken att bli nominerade igen och därmed blockera en av de få platserna i rampljuset som någon ny podd skulle kunna få ut mer av. Sen är det ärligt talat rätt skönt att inte behöva kampanja för röster mitt under semestern också ;)

Kolla gärna in våra vänner på Ain't Slayed Nobody som är nominerade det här året. Ganska annorlunda från vår stil, men välproducerat och roligt spel i Call of Cthulhu!
 
Last edited:

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,848
Location
Nordnordost
Ingen anledning att vara ledsen över det då vi inte skickat in oss själva de två senaste åren :)

Det finns tyvärr bara en kategori för poddar att konkurerra i på Ennies och då vi hade förmånen att nomineras och vinna medaljer två år i rad så har vi velat undvika risken att bli nominerade igen och därmed blockera en av de få platserna i rampljuset som någon ny podd skulle kunna få ut mer av. Sen är det ärligt talat rätt skönt att inte behöva kampanja för röster mitt under semestern också ;)

Kolla gärna in våra vänner på Ain't Slayed Nobody som är nominerade det här året. Ganska annorlunda från vår stil, men välproducerat och roligt spel i Call of Cthulhu!
Jävlar vad sympatiskt av er. Guldstjärna!
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Lustigt att Sthlm Kartell fanns att rösta dubbelt på under publisher, men däremot fanns inte Stygian Fox med. Har Sthlm Kartell stulit Stygian Fox plats på listan? :)
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
Lustigt att Sthlm Kartell fanns att rösta dubbelt på under publisher, men däremot fanns inte Stygian Fox med. Har Sthlm Kartell stulit Stygian Fox plats på listan? :)
Undrar hur många röster dom får sammanlagt när man lägger röster på båda 🤔
 
Top