Nekromanti Ni vet mitt namn

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Hej!

En hel del av er vet redan vem jag är från tidigare forum. Jag har bara deltagit passivt på forumet de senaste åren, hållt lite koll på vilka tankar som upptar spelkonstruktörer, spelares och spelledares tid och så.

Men i kort är jag snart 42, började spela rollspel när jag var 12 och är för det mesta spelledare. (Det är till viss del Oldtimers fel då jag började med svenska Dungeons & Dragons från Titan Games.) Favoritspelet är Advanced Dungeons & Dragons 2nd edition men det finns många andra som jag gärna spelar och spelleder. I gruppen/klubben jag spelar med så har vi prövat 50-nåt olika spel över de där åren från gamla tradspel till mer experimentella Forgeresultat. För mig är världen viktigare än regelsystemet och jag är inte den som anmärker på om systemet egentligen är dåligt anpassat för sin genre utan mer att jag har kul när vi spelar. Jag samlar på de rollspelsprodukter som det står TSR på oavsett om de är bra eller dåliga men köper en hel del annat och försöker stödja svenska indieskapare genom att köpa mig ett ex av deras alster.

Utanför rollspelsvärlden ägnar jag tid åt superhjälteserier (läser, skriver, ritar), musik (sällan och dåligt), Lego, actionfigurer (nyligen snöat in på Transformers pga Michael Bays filmer), Star Trek, målande, skulptur, tv-spel och att öka mina kunskaper om världen, människor och vårt universum.

Bor i Enköping och jobbar som IT-tekniker på stadens gymnasium.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,881
Location
Nordnordost
Välkommen tillbaka! Det är ett bra tag sedan man såg dig i trådarna.
 
Top