Nekromanti Neotech som pdf

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,303
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Hej hej! Jag äger allt som släppts till neotech och neotech 2. Detta betyder att böckerna börjar bli tämligen slitna då de inte är direkt färska. Det var med blandad glädje och chock jag upptäckte att alla böcker till neotech 2 faktist finns att köpa som pdf, men priset var inte lättsmällt. Spelet har ju rätt många år på nacken och jag misstänker att det i pdf form inte är en storsäljare år 2014. Med tanke på detta och att jag inte lär vara den enda rollspelsveteranen som gärna läser mina rollspel som pdf så kanske priset borde vara mer... tillgängligt. 495 kr för en bunt med böcker från antik tid är mer än jag är villig att betala för pdf versioner av böcker jag redan har i fysisk form. Om priset vore mer av symbolisk karaktär så tror jag dels att det får fler som jag att köpa dem, men kanske också att det bland oinvigda skulle fungera som introduktion inför nästa utgåva av neotech. Vad tycker ni om prissättningen och mina tankar om spelet?
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Nu spelar jag inte Neotech men det borde ligga i Neogames intresse att sänka priset, 500:- skulle jag aldrig betala för ett spel som inte jag är ytterst intresserad av och dagsfärskt (och då tryckt), oavsett hur många böcker jag faktiskt får för de pengarna.
Jag resonerar såhär att om det är billigare kanske Neogames kan locka till sig en aningen större spelarbas som berättar, spelar och pratar om spelet tills dess det är dags för NeotechX eller vad nya uppdateringen ska heta.
Minimoni said:
Precis!

Samma inställning som jag har.
Jag vill bara säga att jag inte anser mig som snål och brukar köpa någon eller några rollspelsböcker på pdf varje månad via tex drivethrurpg. Nyare titlar kan jag slänga några hundringar på men så gamla böcker som neotech 2 skulle jag inte betala samma pengar för och är tveksam till att många andra skulle göra det heller.

Om någon person som representerar neogames vill kommentera detta så skulle det vara mycket uppskattat då jag gärna vill ha böckerna som pdf filer, men inte till det nuvarande priset.
Arfert said:
Tycker man kan ta max typ en femtiolapp för en gammal PDF, och kanske en hundring för en ny... men thats just me.
Minimoni said:
Det du säger gällande äldre böcker på pdf håller jag med om Arfert.

Nya har jag dock betalat mycket mer för, även om det inte alltid visat sig vara värt det.
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Jag tror att anledningen till att priset är såpass högt är att erbjudandet kom för ett antal år sedan då pdf rollspel var ganska ovanliga och man inte riktigt visste vad för pris man skulle sätta, det borde ändras nu, men jag vet inte hur ofta de faktiskt uppdaterar shoppen då metalltärningarna tillexempel varit tillfälligt slut i ~7-8 år eller något sådant.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,303
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Har nu sett att priset för böckerna ger en pdf och tre fysiska böcker, så min argumentation var inte helt rättvis. Dock står jag fortfarande fast vid att jag gärna skulle köpa produkterna på pdf för ett rimligt pris.
 

Kärlekscraft

Swordsman
Joined
31 Oct 2013
Messages
773
Hur får man produkterna när man köper dem som PDF? Måste man ange en mail-adress dit dom skickas, eller får man ett USB-minne med pdf:erna på(ej troligt)? :eek:
 
Top