Nekromanti Neotech Skrivutmaning - crowdsourca ett rollspel

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo

Efter att ha väckt upp Neotech-projektet för någon månad sedan så har jag, Ola (Ymir), Björn, Nils och Robert (icke-forumiter, såvitt jag vet) börjat skriva igen. Men det är svårt att få nog med tid, och eftersom manus inte är så långt från att vara klart så drar vi igång en skrivutmaning.

Det innebär att vem som helst (ju fler sugna, desto bättre!) kan skriva utvalda stycken till NX. De som passar bra med den stil vi söker blir publicerade i boken! Detta fortsätter i två ytterligare rundor bland de deltagare som blev publicerade. De som når tredje rundan har varit till enorm hjälp för NX - som tack får man en NX-bok och den med de bästa texterna vore en ära för oss att ha med i NX-teamet som medförfattare för att skriva klart resten.

Så alla som är sugna på cyberpunk, Neotech eller som vill pröva att skriva i det här formatet är varmt välkomna att delta! Läs mer och anmäl här:
http://ripperdoc.net/nx/.

(Neotech är alltså det anrika Neogames-cyberpunkspelet, och vi har länge filat på en remake under namnet NX. Istället för retro-cyberpunk kör vi modern neopunk, med mer futurism, multikulturell (färre "vita män med vapen"), weirdness och kontrovers. Lite mer vision och textexempel här)

Alla kommentar, förslag och frågor mottas gärna. Vi ser detta lite som ett experiment - hur tror ni det funkar?
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Förhoppningsvis skitbra!

Jag har redan paxat den om gruvdrift och hoppas att mitt alster kan vara till belåtenhet, när den nu blir klar.
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Jag tycker det låter som en jätteintressant grej. Jag hoppas att ni delar med er av era erfarenheter sen. :gremsmile:
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Det gör vi gärna! Det kommer pågå under några veckor - men jag sammanställer det gärna när det börjar bli klart! Eller ännu bättre - delta och se hur det är :gremwink:
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Systemet är inte färdigt, men kommer förmodligen vara baserat på T6-pölar, lite likt Solar System och många andra system. Men hur ska systemet se ut för att det ska gå att leva med?
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
RipperDoc said:
Systemet är inte färdigt, men kommer förmodligen vara baserat på T6-pölar, lite likt Solar System och många andra system. Men hur ska systemet se ut för att det ska gå att leva med?
Kommer det fortfarande vara open ended t6or, eller har ni släppt ob tärningarna?
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Ob är kvar - annars är det inte Neogames. Men vi kommer nog ändra mekaniken lite för hur Ob används.
 
Top