Nekromanti Neotech med Wastelands-känsla?

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,040
Location
Göteborg
Någon som spelat N2 på det viset?
Orkar ni med att ge några tips och eventuellt äventyr eller äventyrsuppslag?

Tack på förhand
 

Hellectrician

Veteran
Joined
29 Aug 2003
Messages
152
Location
Lapplands Väsby
Med lite moddning (spec. borttagande av fåniga namn på slp) kan man väl bara lyfta de befintliga wl-äventyren till sin kampanj. Man bara byter ut "Byrr" mot "onda företagssoldater med megabössor" och försöker tvätta bort 80-talskänslan i att spela efter katastrofen.

En bra bok som kan inspirera är Efter floden, av P C Jersild.

Nu tänkte jag rekommendera ett gäng filmen oxå (förutom The Roadwarrior då som är självsagd), men efter att ha inventerat lite i utbudet så släpper jag nog det här. :gremgrin:
 
G

Guest

Guest
Jag försår inte varför man skulle göra det? När man kan använda sig av dom redan utmärkta reglerna i Wastelands och bara spela WASTELANDS. Det enda ett sådant förslag skulle bidra med är ett slött och urtråkigt system. Nä, spela Wastelands rakt av istället.

Mvh
Lexx - Spelar Mutant 2 med Wastelandsregler.
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,040
Location
Göteborg
Jo... :gremlaugh:

Jag håller faktiskt helt och fullt med dig min vän..dock så gillar jag att experimentara och att försöka få in den sköna känslan i WL i Neotechs high-tech värld var ett sånt.

Annars säger jag som du...Wastelands über alles!
 

Hybris

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
139
Om man vill inspireras kan man ju alltid ta en titt på Judge Dredd och hans äventyr i zonen utanför megastäderna. Både Caligula och Judge Child ger bra inblickar och uppslag. Även den gamla serien Black Cross kan hjälpa till. Dessa borde du kunna hitta i gamla nummer av Magnum.
 

Sedjem ash

Veteran
Joined
26 Feb 2003
Messages
68
Location
Lund i Skåneland
Jodå två gånger har vi försök med Wasteland(om du tänker på typ Mad Max)...
Det är svårt med Wasteland, skitsvårt. Det svåraste är att komma på en bra valuta det är möjligt att köra med byteshandel med det är svårt. men som SL bör du tänka på att inte ge rp:na för mycket prylar
 

zokie

Veteran
Joined
29 Jun 2003
Messages
156
Vi har lirat "wasteland" och det alldeles för mkt.
Hela idéen verkar vara att man inte har något, och kommer inte få något heller; för om man ska ta några grejor som e bra, så måste man döda någon som har dom. Och sen blir det "Catch 22".
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,040
Location
Göteborg
Jo...alltså, jag har också lirat WL, jag käner till hur det är där.

Min fråga var hur ni har burit er åt för att få in WL-känslan i N2? (om ni gjort det)
 

zokie

Veteran
Joined
29 Jun 2003
Messages
156
Såhär!

Ändrat valutan från pengar till Batterier och gjort gubbarna som i Eon är nog det viktigaste, man byter inte riktigt yrke i WL.
Vi har tagit bort alla uber high-tech vapen som DLP osv, och kör bara med klassiska eller sämre versioner av "nya" vapen.
Så det är Jaktgevär, Colt och AK som gäller. Tillgången till kulor och bensin är ytterst begränsad oxå. Desutom har vi haft kanske 5 helmantlade, 1 Golden saber och 3 underkalibriga. Så ett helt magasin med en sorts ammo var inte särkilt vanligt.
Och att få tag på bra utrustning var bara något man kunde drömma om... Drygt helt enkelt
 
Top