Nekromanti neogames värre än en noxo demon!

Svalander

Warrior
Joined
11 Jan 2001
Messages
235
Location
göteborg
Kan bli svårt...

...för äventyret är bra!

Jag förstår iofs vad du menar, men å andra sidan kan det ju vara en anledning i sig att köpa boxen om man inte redan har Eon II.

Fast det är klart - spelgrupper som spelat klart det kanske vill kränga av det...
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Borde inte...

...vara så svårt för Neogames att fixa "köpbara" äventyr. Det borde väl bara vara att trycka några extra. Men man kan ju förstå att de vill tjäna lite extra genomatt ha det som "dragplåster" till boxen. Men kanske i ett senare skede?
Eftersom det sägs i inlägget ovan att det är bra så vill man ju spela det, och jag är säker på att min SL vill leda det!

Vad säger Neogames själv?
 
Joined
7 Dec 2001
Messages
1,052
Location
Stockholm
Äventyret Regnsynd

Äventyret "Regnsynd" skall enligt en källa på Neogames "med stor sannolikhet" släppas någon gång efter årsskiftet. Så ni som precis som jag har allt annat övrigt innehåll i Eon boxen och som gärna vill lägga vantarna på äventyret kan vara helt lugna!
 

Svalander

Warrior
Joined
11 Jan 2001
Messages
235
Location
göteborg
Re: Regnsynd - mörkt och dystert

Handlar tydligen om en förbannelse som gör att regnet öser ner. Blött och fruset...
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Re: Borde inte...

Vad säger Neogames själv?

Nu är jag inte Neogames, men det är jag som skrivit Showdown: Berlin som finns i Neotech Boxen, så lite koll har jag allt.

Du kan vara säker på att äventyret kommer separat, men om det blir snart eller först efter att boxen sålt slut kan jag inte svara på. Förmodligen nåt mellanting...

/Emil
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Taktik [ot]

Det är förmodligen lite försäljningstaktik bakom det. Vilket är helt rätt!
När boxarnas försäljning börjar avstanna så låter man folk köpa äventyret löst. De säger att det är "Bra" och folk som inte än har fått ögonen på Eon köper Eon II-boxen så får det äventyret med... Detta leder sedan till försäljning av moduler och fler Eon-beroende./images/icons/wink.gif

Borde vara så iaf...
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,040
Location
Göteborg
Dessutom...

Dessutom tycker jag att det är dumt att släppa boxen ett år efter boken. Jag sprang till affären förra julen när Eon 2 släpptes, hade boxen kommit samtidigt hade jag köpt den istället. Nu lägger jag ju inte ut flera hundra spänn på en låda med några tärningar, ett litet äventyr, några formulär och en grundbok jag redan har.
 

Janus

Veteran
Joined
2 Jun 2001
Messages
36
Location
Gôteborg, Linné, lägenhet, stol.
Re: Regnsynd - mörkt och dystert

Jag köpte Eon II boxen för några dagar sedan. Har inte hunnit spela det en, måste lära mig alla de nödvändiga reglerna först. Det är inte dirket få.

Regnsynd handlar om som du precis sa om en slags förbannelse. Det är fyra pärlor som skapar kaos i en by i Soldarn.
Man skulle nästan kunna säga att det är lite härskarringen influerat.
 
Top