[Nebula] En UNG fantasyvärld

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,999
Location
Ereb Altor
I tråden om ruiner har några nämnt att det vore intressant med en helt ny värld. För många år sedan funderade jag just på en sådan setting, och tanken har inte riktigt lämnat mig än, trots att det säkert är 15 år sedan. Namnet Nebula kommer sig av jag såg framför mig en nebulosa som bara på vissa håll tagit fast form och där embryon till kulturer har börjat formas. Detta är alltså de första invånarna. Men twisten skulle vara att eftersom världen ännu inte är riktigt klar så har RP stor möjlighet att påverka dess slutgiltiga form (vilket då skulle vara spelets End Game). Här spelar gudarna stor roll, för även om Nebula-världen är ung så är gudarna uråldriga, och många av dem knallar runt på den stoftplaneten för att karva sitt namn i dess yta, så som gudar gör. Men, de har inte sin fulla styrka och reglerna är inte satta så en RP kan mycket väl dräpa en gud och ta över en del av dess krafter.

Detta är alltså universums motsvarighet till en Boomtown. Tajming är allt när nya arenor öppnar sig och den som går segrande ur striden kan berätta historien på sitt sätt.

Jag tycker fortfarande att detta är en rätt cool idé men vet inte vad jag ska göra med den. Kanske är den en av många världar i det multiversum där Athos (Kopparhavet) existerar?
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Vad du ska göra är förstås att fläska ut den så långt som du känner för och sen lägga upp den så andra kan ta del av tankarna och spåna vidare/spela resultatet. (Vill man vara superavancerad så om man tänker sig denna miljö som användas i ett gäng första äventyr/kampanj, för att sedan spola fram x (tusen?) år till de som sedan bor i det resultat man fått. Lite som Aria fast spelbart direkt?)
 
Top