Nekromanti Namn i Ambria

Necross

Swashbuckler
Joined
25 Aug 2005
Messages
1,865
Hur gör ni när ni improviserar namn på ambrier? Typ för ad hoc-SLP:er osv. Jag återkommer till italienska namn hela tiden - dock ej de allra vanligaste, utan gräver fram de mer udda. Så jag slår upp en "Full cast and crew" på en italiensk film på imdb.com före spelmötet och har den listan beredd. Man kan byta ut random vokal eller konsonant om det känns rätt.

Även tids på klanfolk behövs. Där har jag kört ganska blandat, t ex googlade jag fram lite etruskiska namn och min standard go-to för fantasynamn: superdetaljerade Turkiet-kartan.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,218
Det publicerades en lista här för något år sedan med namn från produkterna, jag brukar återvinna dem när det ska imrpoviseras. Rimligen borde folk ju heta samma sak ganska ofta.
 

Necross

Swashbuckler
Joined
25 Aug 2005
Messages
1,865
Bifur;n285270 said:
Det publicerades en lista här för något år sedan med namn från produkterna, jag brukar återvinna dem när det ska imrpoviseras. Rimligen borde folk ju heta samma sak ganska ofta.
Nja, jo, visserligen. Men eftersom folk som inte är adel inte verkar ha några efternamn så lär det ju bli hyfsat förvirrat kanske :)
 

LordXaras

Veteran
Joined
6 May 2015
Messages
148
Det är ganska lätt att förvränga Germanska, Italienska, och Grekiska herrnamn till Ambriska genom att byta några vokaler mot O:n och slänga in något -io och -gai

Edgar - Edogai
Vincent - Visendo
Oliver - Olvai
Michael - Mikogai
Benito - Benitio

För trollkarlar brukar jag förvränga traditionella namn på stjärnor:

Aldebaran - Mästare Aldebar
Sirius - Mästare Sirio
Betlegeuse - Magister Betlego
Mesarthim - Magister Mesartio
 
Top