Nekromanti Några svar ifrån mig

G

Guest

Guest
Hej!


Jag ber om ursäkt att jag dröjt med svaret till er. Det är väldigt mycket som händer just nu och mycket som skall fixas med rollspel.nu inför helgen. Till detta kommer också läxor och annat roligt... Men nog med bortförklaringar; här kommer lite svar ifrån mig. Jag har valt att klippa ind et PM som jag fick av Bearnie så kan ni själva se exakt vad jag svarar på. Here we go:

---

Vi som ska se till att försöka sätta igång föreningen på allvar höll ett första möte över mIRC igår. Eftersom du är den på redaktionen vi ska hålla kontakt med så har jag tagit på mig att sända dig ett PM.

Vi har tagit upp hur vi ska förhålla oss till redaktionen, samt har en del frågor vi skulle vilja få svar på:

Demokratifrågan och det faktum att vi är oberoende av redaktionen var en central fråga. Hur ska vi som en demokratisk förening förhålla oss till en icke demokratisk redaktion? Svaret verkar vara att genom att agera oberoende samt ta det demokratiska beslutet hos oss. Med det menar jag att i händelse av att ni i redaktionen vill göra en förfrågan till oss (om t ex ekonomiska medel för uppgradering av servern) så tar vi ställning till det separat och demokratiskt. Vi vill i en sådan händelse se vad beslutet är tänkt att resultera i - det betyder en viss insyn i redaktionens förehavande och tankar på dessa punkter. Vi kan kräva ytterligare information innan beslut tas. Vi vill inte agera sidans plånbok, men har ett syfte som förhoppningsvis ligger nära redaktionens.

Förfrågan: är det möjligt att en utvald från styrelsen får admin-status på sidan? Vi behöver ha möjligheter att göra mass-PM, hålla i Polls, lägga upp information samt skapa ansökningsformulär. Det kan lätt bli omständigt om det måste gå genom redaktionen.

Förfrågan: kan du deltaga på nästa möte? Det dyker upp tekniska frågor efter hand, som det är smidigast om du besvarar på plats. Läs på styrelsens forum om när nästa möte kommer hållas.

Så, det är väl inte så mycket mera än så länge.

---

Ja, vi vill att ni agerar helt oberoende från oss. När det kommer till den känsliga frågan om pengar har jag funderat på att vi (redaktionen) skriver ihop ett slags dokument till er. I detta dokument skall det klart och tydligt framgå att vi avser att äska pengar från er, vad dessa pengar i så fall skall gå till och mer information kring det hela. Känner styrelsen sedan att de vill ha mer information så får ni vända er till oss igen. Nej, att agera sidans plånbok skall ni inte göra, däremot skall vi ha MÖJLIGHETEN att äska pengar från er.

Nej, när det kommer till adminstatus så är det tyvärr nej som gäller. För att kunna ge någon adminstatus så kommer den personen även åt forum och andra delar på rollspel.nu som det inte är tänkt att man skall komma åt. I kort kan man säga att man blir en redaktör. Skälet till att det skapades en föreningskontakt var just av den här anledningen. Ja, jag håller med om att det kan bli omständigt men det är den bästa lösningen som finns i dagsläget.

Japps, jag kan troligtvis dyka upp på nästa möte. Det beror lite på när det hålls osv men jag skall absolut försöka. Jag skulle uppskatta om någon kan påminna mig om när det mötet kommer att vara för jag har minne som en guldfisk... :gremwink:


Jag hoppas att jag lyckats besvara några av era frågor. Har ni fler frågor, svar eller tips och idéer så posta dom här, maila mig eller skicka ett PM.


Med vänliga hälsningar,
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Angående de här admingrejerna..
Enklast är väll om vi helt enkelt "utnytjar" dig Johnny.. :gremwink:
Vi skriver ihop vad vi vill ha sagt eller gjort, så kasnek du kan fixa det. Det är väll kansek smidigt, eller hur ?
Jag kan påminna dig om nästa möte, inga problem.. :gremgrin:

/ Joha nk, som lyssnar på AC/DC - High Voltage
 
G

Guest

Guest
Absolut!

Ge mig en lista på vad ni vill ha gjort så ser jag till att ordna det så snart som möjligt!
 
Top