Presentation Något annat än DD5e

Dragonlance1985

Veteran
Joined
17 Feb 2019
Messages
6
Hej! Jag heter Mikael Carnhagen och letar efter folk som spelar D6-system, MERP, RM, DoD? Skulle tycka det vore kul att leda eller spela i en low magic setting. Började med DoD när det kom ut i början av 80-talet. Körde mest AD&D(DD2e), MERP, Star wars (D6) fram till 1993. Började igen för tre år sedan med DD5e men är lite trött på all massiv magi. Älskar färgstarka karaktärer som ändå lyckas samarbeta i episka kampanjer där det finns humor och självdistans. Annars så undervisar jag i svenska på högstadiet och röjer på somrarna runt med mitt läderhantverk på medeltids- och vikingamarknader.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,120
Välkommen till forumet! Tror nog det finns folk här som föredrar annat än 5e. Tänkte du dig att spela över discord eller någonstans i vårt avlånga land?
 

Dragonlance1985

Veteran
Joined
17 Feb 2019
Messages
6
Välkommen till forumet! Tror nog det finns folk här som föredrar annat än 5e. Tänkte du dig att spela över discord eller någonstans i vårt avlånga land?
Jag antar att discord är enklast om man vill få tag på folk. Men face2face är ju klart roligare. Och då är det ca 7 mil från Värnamo som gäller.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,894
Location
Nordnordost
Välkommen till forumet! (Sådär några år i efterskott. :) )
 
Top