Nekromanti Någon som vill rolla? annat än fantasy

mortal amor

Veteran
Joined
2 Mar 2013
Messages
1
Hej.

Super sugen att rolla nu så jag undrar om någon har lustatt rolla...
Rollar alltså både personligt rollspel (prs) och vanligt rollspel.
Gillar dock inte att rollar för mycket fantasy annars går alla genrer bra :gremsmile:
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Om jag får vara spelare, och jag inte behöver införskaffa en samling böcker jag inte besitter, deltar jag gärna. Vad har du i åtanke? Kan du förklara vad du syftar på med "Personligt Rollspel"?
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Jag är också interesserad men jag är ganska ny här, och vet inte riktigt vad som ni menar med att rollspela på forumet. någon som kan förklara kort?
 

Matilda C

Veteran
Joined
16 Apr 2013
Messages
2
Jag har helt klart lust att rolla, prs går jätte bra och är itne heller så inne på fantasy....;)
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Mortal armor har inte skrivit något sedan sin första dag på forumet för snart en och en halv månad sedan så han kanske har hittat det han söker på annat håll?
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Max said:
Jag är också interesserad men jag är ganska ny här, och vet inte riktigt vad som ni menar med att rollspela på forumet. någon som kan förklara kort?
Det dom syftar på är antagligen friformrollspel utan spelledare (man delar på sl:s funktioner)där man skriver på en tråd istället för att sitta och rollgestalta kring ett bord. Det finns siter som är inriktade på sånt, men det här är ett bordsrollspelsforum. När folk kör forumroll här har de oftast regler och tärning och SL.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Inte för att det hindrar. Är det rollspel så är det, liksom =)

Och det är inte som att forumsspelsdelen är överanvänd som det är, och den dyker inte upp bland senaste inlägg så den stör ju ingen annan.
 
Top