Nekromanti Någon som spelar Overwatch?

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,665
Location
Eslöv
Jag och min man spelar Overwatch nu och det är väldigt underhållande.

Ännu mer underhållande är det om man har några kompisar att spela med. Det är väldigt mycket ett lagspel och att leka med främlingar kan vara nog så underhållande men det är aldrig bättre än att spela med någon man kan prata med.

Du behöver inte vara bra (jag är inte bra...) men du får gärna vara med!
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,307
Jag spelar overwatch och tillhörde en av de lyckligt lottade som kom in i den stängda betan. Återkommer med mitt battlenet id nät jag kommer hem från lincon.
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,781
Betan är öppen nu. Som jag förstått är det bara en vanlig team shooter med små matcher? Är det något som skiljer det från typ Call of Duty (förutom annorlunda förmågor och vapen)? Finns det någon progression i förmågor och sådant?
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Jarl;n179384 said:
Betan är öppen nu. Som jag förstått är det bara en vanlig team shooter med små matcher? Är det något som skiljer det från typ Call of Duty (förutom annorlunda förmågor och vapen)? Finns det någon progression i förmågor och sådant?
Jag har dålig koll på FPSs i allmänhet, men som jag förstår det har Overwatch mer gemensamt med Team Fortress än Call of Duty i att du har flera distinkta hjältar/klasser (mitt intryck vid en snabb koll på CoD är att klasserna i stort sett bara är lite olika vapen, men i Overwatch är de mer som i ett MMO eller MOBA, med förmågor som skiljer sig rätt mycket åt). Det finns inget "deathmatch"-läge, utan alla matcher rör något mål, t ex att ta och hålla olika punkter, eller eskortera en moj från punkt A till B.

Sedan har du saker som inte är direkt relaterat till spelmekaniken, som att Overwatch verkar vara ett ganska ljust spel. Det känns som att springa runt i en serietidning, eller en Pixar-film, snarare än på ett realistiskt slagfält i regn och lera. Det är en smaksak, men det attraherar mig mer i alla fall.

Slutligen: det är Blizzard. Om det är något Blizzard visat sig vara bra på är det att ta en etablerad genre, göra ett nytt spel i den, och göra det bättre och mer tillgängligt än andra - framför allt för casuals. WoW var t ex långt från det första MMO:t, men det var bara mycket bättre än dess konkurrenter.

Jag är inte något FPS-fan i allmänhet, men jag tänker provspela Overwatch nu i helgen och se om det är något att ha. I så fall blir det det första jag spelat sedan typ Quake.
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,781
Ja, attraktionen hos presentationen kan jag absolut förstå. Var själv mest intresserad av om spelet tillförde något nytt mekaniskt och om det verkade finnas någon långsiktig underhållning. Verkar som det inte direkt är något nytt under solen och att man kommer tröttna rätt kvickt. Men jag kan tänka mig att det är skoj ett tag.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Jag skulle nog säga att det är ett typfall av "If you like this sort of thing, this is the sort of thing you'd like." Det verkar vara en bra shooter, kanske lite mer casual-vänlig än de flesta, men inget revolutionärt.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,665
Location
Eslöv
Jag gillar egentligen in first person shooters, men jag gillar Overwatch. Jag vet inte vad det är värt, men ja!
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,781
Jag testade en del Overwatch nu de senaste dagarna. Det är skoj. Det känns också som att man kommer tröttna relativt fort på det. Spontant känns det som det borde kosta ca 2-300 max. Gillar du stilen och ser det för en billig peng så är det nog bara att slå till!
 
Top