Nekromanti Någon som känner till lokal i Göteborg?

Zappelina

Swordsman
Joined
22 Oct 2006
Messages
447
Location
Göteborg
Ja, som rubriken antyder står jag utan lokal till ett rollspelsmöte i Göteborg. Två vänner kommer från Stockholm för att spela 3-5/2 hemma hos mig, men olyckliga omständigheter gör att vi inte kan vara hemma hos mig iallafall. Vad ska jag göra?

Jag har försökt med min hyresgästförening men lokalen är uthyrd. Jag vet inte annars vad man kan få tag i för lokal till överkomligt pris.

Vi är ett gammalt gäng som inte spelat ihop på tio år (oj, jag har inte tänkt på att det var så länge sen!)...

Någon med en idé eller två? jag vet inte riktigt hur jag ska ta tag i det.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,881
Location
Nordnordost
Är hyra ett alternativ?

Du kan ju höra med några hotell i trakten. De lär ju ha konferensrum som står tomma under helgen, du kanske kan få ett sådant till rabatterat pris.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,081
Location
Göteborg
Kom till Spelets Hus. Det är en gemensam föreningslokal för ett gäng olika föreningar. Jag skulle kunna bjuda in er i egenskap av ordförande för Eldar, en brädspelsförening som hyr ett litet rum där, eller i egenskap av ordförande för rådet av föreningar som överser driften av Spelets Hus överlag.

Hur mycket lokal behöver ni? Vi kan erbjuda ett eller två ganska enkla spelrum med vardera ett rejält bord och stolar som jag kan boka åt er. Utöver det finns ett pentry och kylskåp att ha mat i samt ett gäng gemensamma utrymmen med soffor där ni får vara när det är ledigt – men jag vet redan nu att de är bokade lördag-söndag mest hela tiden eftersom min spelförening ska ha spelkväll följt av årsmöte.

Hur mycket plats behöver ni?
När anländer ni
och, kanske viktigast,
behöver ni sovplats också? För det är krångligare, men ska nog gå.
 

Zappelina

Swordsman
Joined
22 Oct 2006
Messages
447
Location
Göteborg
Oh, titta där! Det vore skitbra! Vi är bara fyra pers, behöver ett rum för fyra helt enkelt. Vi kommer fem-sex på fredagskvällen, åker igen på söndagseftermiddan. Vi borde kunna sova hos mig.

Vill du ha kontaktuppgifter?
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,081
Location
Göteborg
Ja, det vore bra. Mobilnummer och hur du helst blir kontaktad online – här i tråden, pm eller en mailadress. PMa mig om du inte vill visa världen.

Mig hittar du på jonatan.kilhamn(at)gmail.com eller 0 768-3 367 27

Det är nog bäst om ni sover hos dig, ja. Det känns som att det borde vara någon där som faktiskt har ett riktigt avtal med Sverok Väst när någon sover där.

Det innebär att jag kan vara där fredag em och låsa upp för er, och samma sak på söndag morgon/fm när ni kommer dit. Lördag fm är jag upptagen från 10, så jag ska prata med de andra i min förening och se hur tidigt de kommer vara där – vi ska ha speldag den lördagen så de är nog där senast 12 åtminstone.
 
Top