Nekromanti Någon som håller med

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Av nån anledning blev jag SJUKT inspirerad till äventyr i Dod 3 - ni vet de små illustrationerna runt kapitlets namn. Känner ni igen det?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,445
Location
Helsingborg
Jag fick DoD3 på posten för några dagar sedan (har bara haft 2:an), men när jag bläddrade igenom boken så reagerade jag på bilderna. De kändes som om de hörde hemma i DoD Samuraj. Så, näe. Jag blir inte inspirerad. Vilka tankar får du i huvudet när du ser bilderna?

Däremot så blir jag väldigt inspirerad av vinjettbilderna i EDD (antagligen för att jag växte upp med dem bilderna). De är superduper och jag minns hur jag satt och önskade att jag kunde få fram stämningen som fanns i bilderna. Särskilt drogkapitlet och den där när det är en bild på ett torg och en svartnisse har ramlat och någon annan skakar sin näve mot den lille krabaten. Jag kunde sitta och drömma mig bort i bilderna för några sekunder och hoppades att en dag kunna få mina spelare att uppslukas av mitt berättande, precis som jag hade gjort med bilderna.

/Han som alltid har saknat tips för hur man får samma stämning som bilderna i ett rollspel
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Av nån anledning blev jag SJUKT inspirerad till äventyr i Dod 3
Kul att bli inspirerad sådär, det är ju aldirg fel så att säga.
Dock så har de bilderna som du nämner inte så stor inspirationsgrej för min del.Det är väll sanarare som så att de har ett rejäl nostalgivätrde istället. Jag blir isåfall mer inspirerad av de bilder om finnes i DoD6 & DoDT
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Kul att bli inspirerad sådär, det är ju aldirg fel så att säga.
Dock så har de bilderna som du nämner inte så stor inspirationsgrej för min del.Det är väll sanarare som så att de har ett rejäl nostalgivätrde istället. Jag blir isåfall mer inspirerad av de bilder om finnes i DoD6 & DoDT
Precis! :gremgrin:
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,763
Location
Nett-ruh-bi
Av nån anledning blev jag SJUKT inspirerad till äventyr i Dod 3 - ni vet de små illustrationerna runt kapitlets namn. Känner ni igen det?
Om det är Jens Prenkes illustrationer i 1987 års utgåva av grundreglerna du menar så nej, jag känner inte igen det. Däremot så gillar jag dem skarpt och tycker att de har en härlig, fantasifull charm, något jag inte tyckte på den tiden. Jens Prenke har f.ö. illustrerat Samuraj och, om jag inte minns fel, "Krugal Svylses förbannelse".

Jag tyckte alltid att Nils Gullikssons illustrationer var bäst. Synd att han slutade illustrera sådär en 1988.

Dewil
 
Top