Varulv Nästa varulvsspel?

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Too soon?

Nä, men jag tänkte bara kolla lite intresse för ett spel med start någon gång i mars (eller tidig april om det känns bättre). (Eller så handlar det om att jag vill paxa arrangörsstolen?)

Varulvar på en båt (uppföljaren till Varulvar på ett tåg)

Matiga roll-PM! Alla har förmågor! Konstiga specialregler! Överraskningar!

Vad har hänt med livbåtarna? Är kabyssen vattenfylld? Är Lille matrosen eller Styrmannen ulv? Eller kanske Kaptenen?

Sugen?
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Så länge det är klart innan påsk eller börjar efter påsk så är jag på. Har varit sugen på ett nytt parti länge nu men alltid kännt att det varit för mycket på jobbet, men hey i mars måste det ju ha lugnat ner sig, är ju jättelänge dit :)
 

michael

geschtonkenflapped
Joined
29 Aug 2008
Messages
270
Location
Stockholm
Vågar man vara med som helt ny till konceptet varulvsspel med ett sådant här upplägg? Jag har endast följt de senaste spelen här på WRNU under hösten och vintern men det kanske är svårnavigerat som total nybörjare och dessutom urusel även som åskådare*?

--

* Jag hade en ännu knasigare teori än @Basenanji i senaste spelet, att @Vimes, @Basenanji och @Khan körde något galet varulvsgamble för att helt virra bort de stackars byborna med sina spelstilar, personligheter och aktivitet. Jag hade så klart inga belägg utöver en "känsla" så jag hade inte varit mycket till hjälp som bybo. Men där satt jag i min confirmation-bias-bubbla på åskådarplats och letade tecken på att jag hade rätt... när sen Basenanji kom ut med sin teori tyckte jag att det passade perfekt med min. "Precis så skulle varulvstokarna göra!", tänkte jag, oklart varför annat än att trolla byborna...
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Grymt initiativ @Vimes ! :D

Den här gången står jag över, vilket inte ska tolkas som att jag inte gillar varulvsspel eller Vimes superflådiga nya super-mega-ultra-spel, utan som att jag måste låta varulveriet ligga i träda en aning. Men jag kommer definitivt titta på!

Lycka till alla! Och glöm inte flytväst!
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Är man beroende är det aldrig för soon.


Måste dock fråga: Är det mycket skönlitterärt fluff, som i Mordet på Glockenspiel, eller är det mycket regelknas, som Varulvar på ett tåg?
 
Last edited:

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Vågar man vara med som helt ny till konceptet varulvsspel med ett sådant här upplägg? Jag har endast följt de senaste spelen här på WRNU under hösten och vintern men det kanske är svårnavigerat som total nybörjare och dessutom urusel även som åskådare*?

--

* Jag hade en ännu knasigare teori än @Basenanji i senaste spelet, att @Vimes, @Basenanji och @Khan körde något galet varulvsgamble för att helt virra bort de stackars byborna med sina spelstilar, personligheter och aktivitet. Jag hade så klart inga belägg utöver en "känsla" så jag hade inte varit mycket till hjälp som bybo. Men där satt jag i min confirmation-bias-bubbla på åskådarplats och letade tecken på att jag hade rätt... när sen Basenanji kom ut med sin teori tyckte jag att det passade perfekt med min. "Precis så skulle varulvstokarna göra!", tänkte jag, oklart varför annat än att trolla byborna...
Jag tycker det låter som du är klippt och skuren för varulvsspel, @michael! Klart du ska vara med! Har du kollat på en del partier från läktaren kommer du vara förberedd!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,564
Location
Oktoberlandet
Grymt initiativ @Vimes ! :D

Den här gången står jag över, vilket inte ska tolkas som att jag inte gillar varulvsspel eller Vimes superflådiga nya super-mega-ultra-spel, utan som att jag måste låta varulveriet ligga i träda en aning. Men jag kommer definitivt titta på!

Lycka till alla! Och glöm inte flytväst!
Basse kom igen nu!
Jag ”lovar” kanske att inte rösta ut dig direkt!
Du måste vara med!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,707
Location
Göteborg
Jag är på, men bara om jag lovar att paxa nästa arrangörsstol.

Oxå: Jag passar redan nu på att notera att jag stänger av visningen av min onlajnstatus. Så att inte folk börjar teoretisera att jag stängde av den för att jag är ulv och inte vill att folk ska se när jag skickar ulv-PM. Jag var jättenojjig med detta i förra spelet och önskade att jag hade stängt av den i förväg.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
I mars/april kommer jag inte vara ny på jobbet, inte vara mitt i en flytt, och inte ha akut D-vitaminbrist från mörkret i västerbottens inland. Jag har med andra ord ingen ursäkt att inte hoppa på nästa fix i mitt tunga varulvsspelsberoende. Jag kan inte lova att inte snöa in på Basses konstiga teorier eller saker som inte mejkar sense. 🚢 🚢

Edit: Editerar posten bara för att jag kan
 
Top