Nekromanti Nästa nummer

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,889
Location
The Culture
Nuvarande nummer

Fint att det uppdaterades precis lagom till att nästa nummer inte längre är nästa nummer utan nuvarande nummer. :gremwink: (Den hade precis kommit när jag kom hem från universitetet nyss.)

Spontant ser det ut som det intressantaste numret på ett tag. Det var flera av artiklarna jag är nyfiken på att läsa. Som vanligt är det bara Birger som är så lättsmält att den blev läst (tittad på?) vid första genombläddringen. BB går hädan var kul.

/tobias
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Eonartikeln/äventyret var bra

Men jag har fortfarande svårt för kompakta textmassor som i Nyhetssvepet och GD-artikeln. De är omöjliga att överblicka på förhand och man måste i praktiken läsa dem i ett svep. Och förhandstitten på nya DoD sa just ingenting. Men det är som vanligt ett imponerande nummer. Vi borde vara stolta över att ha en så pass bra rollspelstidning i Sverige.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,658
Location
Värnhem, Malmö
Re: Eonartikeln/äventyret var bra

Eonartikeln gav en väldigt fin kampanjmiljö för klassisk sword & sorcery, det måste sägas. Den fick mig att sörja att min nuvarande kampanj inte riktigt har utrymme för denna region i handlingen.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Nästa nummer- Legend?

Legend - nytt svenskt rollspel under 2006? Är det samma Legend som fanns (designen) på en utställning på Berghs eller Beckmans (minns inte) på tidigt 90-tal? Och var anledningen till att Saga heter Saga, och inte just Legend, som var mitt förstaval på namn?

PS.. apropå Saga, hörde just att det har blivit nåt flaskhals-strul med tryckningen (på tryckeriet), så Saga kommer först om 4 veckor, kanske kan jag få fram förhandsupplaga postad till mig tidigare...
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: aargh

Och ni är alla pwned av Oldtimer & co som hade en speltidning med det namnet waay back. (-:

Det är nåt med ordet som slår an en ton; jag misstänker att om man skulle gräva lite efter spelgrejor som har "legend" i sin titel eller undertitel så skulle det bli ett antal. (Och inte bara begränsat till fantasy - även Western har ju ett par.)

--
Åke
 

Baldyr

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
1,188
Location
Eskilstuna
Re: aargh

...och jag har prenumererat på och skrivit i ett fansin som hette Dnegel, alltså Legend baklänges. (Namnet var taget från Oldtimers tidning, ja.)

/Baldyr
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,489
Location
En mälarö
Fan vad jag är korkad! (OT)

Jag har flera nummer av Dnegel liggandes och detta är första gången jag kopplat grejen med namnet. Jag minns att jag redan från början tyckte "Fan vicket mysko namn", men inte lade någon vidare vikt vid det. :gremblush:

/Anders
 
Top