Nekromanti Någon som sitter med filer till 3D printer?

Girighet

Warrior
Joined
22 Oct 2015
Messages
267
Jag har tänkt börja SL:a The One Ring och tänkte skaffa mig några miniatyrer för att åskådliggöra vilka som står i vilka Stancer och vilka de slåss mot. Eftersom jag inte vill betala 700kr för ett troll från GW så tänkte jag att det kanske finns lite roliga ritningar för 3D skrivare och sedan kunde man ta och beställa det från någon sådan 3D printer tjänst.
När jag satt och letade efter olika ritningar så slog mig tanken att någon här kanske redan sitter på massa ritningar de kunde dela med sig av, eller kanske till och med en 3D skrivare så man kan köpa figurerna direkt. Det jag är på jakt efter är ju det som finns att stöta på i Tolkiens värld (eller motsvarande fantasyvarianter) och är inte direkt kräsen på kvalitet, bara man ser ifall det är en hob eller en orc.
Har jag sån tur?
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Thingiverse är ju den stora tjänsten för modeller till 3D-skrivare, men med bara länken till startsidan kan det ju vara lite svårt att börja.

Men man kan ju t.ex. kika i RPG minis makers. Eller så söker man på taggen LotR eller bara på vad för varelse man nu vill ha så kan man hitta en Balrog eller nått sånt. Nu är kanske alster för just Middle Earth så vanliga, mycket är nog tänkt till D&D eller fantasy i allmänhet men man kan ju hitta intressanta grejer ändå, som troll (kan skalas om för att passa till t.ex. GWs 28mm-skala, men det fixar vilken slicer-programvara som helst) eller en ganska enkel men effektfull jättespindel.

Att hitta någon privatperson som orkar fixa med sin skrivare för att hjälpa någon annan, även om det är mot betalning, känns svårt. Det är lite pill ibland och tar en del tid ... 3D-printer-tjänster har jag aldrig testat, det kan ju vara en idé onekligen.
 
Top