Nekromanti Någon som har egenskapat material till Tiban, Talon, Takalorr, Soldarn

Toman

Warrior
Joined
10 Jun 2011
Messages
266
Location
Bohuslän
Hej,

Tänkte ge mig på att spelleda De fördömdas Sista Hopp med en grupp (vi kör online mha roll20/skype). Så som rubriken säger så tar jag tacksamt emot vadhelst ni skulle sitta på i form av egenskapat material eller anekdoter från andra som spelat detta. Lite hack måste nog till för att få ihop det.

Skicka pm så ingen tjuvläser :)

Tack på förhand!
 

Daniel

Swordsman
Joined
7 Apr 2009
Messages
587
Ah, ett av mina favoritäventyr! Välkommen att läsa min spelgrupps skönlitterära loggbok från äventyret - jag pm:ar dropbox-länkarna!

Vi förde en väldetaljerad återgivning av spelsessionerna och materialet är späckat med egenskrivna tillägg till äventyret i form av extra miljöer och extra slp:er. Det är oerhörda mängder text, men om du kan ladda ner och öppna i Word kan du ju söka på de ord du vill läsa om (miljöer, slp:er, scener) och kanske hittar du något som du känner för att återanvända ur vår version!

(Det ska nämnas att en del av det tillagda materialet till Kapitel Ett är direkt (ibland t.o.m. ordagrant) taget från Steve McQueen-filmen "Papillon" och en del av de tillagda slp:erna / scenerierna har historiska förlagor från Carlstens fästning på Marstrand.)
 

dagbok

Veteran
Joined
25 Jan 2016
Messages
36
Daniel;n146730 said:
Ah, ett av mina favoritäventyr! Välkommen att läsa min spelgrupps skönlitterära loggbok från äventyret - jag pm:ar dropbox-länkarna!

Vi förde en väldetaljerad återgivning av spelsessionerna och materialet är späckat med egenskrivna tillägg till äventyret i form av extra miljöer och extra slp:er. Det är oerhörda mängder text, men om du kan ladda ner och öppna i Word kan du ju söka på de ord du vill läsa om (miljöer, slp:er, scener) och kanske hittar du något som du känner för att återanvända ur vår version!...
Hej!

Jag ska just börja spelleda De Fördömdas Sista Hopp och skulle älska att få ta del av andras erfarenheter kring äventyret. Är inte så rutinerad, så jag tror all nyansering kring hur man kan spelleda det här äventyret skulle hjälpa mig som SL i allmänhet och som SL i DFSH i synnerhet.

Hjärtligt tack på förhand.
 

Daniel

Swordsman
Joined
7 Apr 2009
Messages
587
Visst, bara kul att dela med sig! Jag skickar dig dropbox-länkarna så kan du ta del av hur äventyret blev i min regi!
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,057
Grymt bra äventyr! Ni kommer inte bli besvikna.
 

dagbok

Veteran
Joined
25 Jan 2016
Messages
36
Det verkar vara hur lovande som helst! Nu när jag dessutom fått kika på Daniels loggbok känner jag att jag alltid har ett alternativt händelseförlopp att falla tillbaka på. Det hjälpte mig också massor med inspiration och hur jag på ett snyggt sätt kan leda mina rollspersoner på rätt väg. Äventyret är riktigt episkt med varierande intensitet.
 
Top