Nekromanti Mulig og ta båt helt opp til Nannlond i Asharien?

Galdermester

Warrior
Joined
30 May 2001
Messages
221
Location
Norge
Er det mulig og ta båt helt opp til Nannlond i Asharien?
Det ser ut som om det kun er mulig og reise oppover Järnfossen og ikke oppover Tarfloden når en ser på bykartet over Lim 'alan vhic Suriniye. Noen som har noen formening? :gremlaugh:

Og noen som har noen tips om hvordan Nanlond er?
utseende? forretningområder, handel osv
 
Joined
4 Nov 2004
Messages
27
Location
Malmö
Jag tog en titt på kartan som medföljer Asharien & Soldarn och på den ser det ut som att det är fullt möjligt att ta båt hela vägen upp til Nannlond, hann inte titta på stadskartan över Lim 'alan vihc Suriniye, men jag hade låtit mina spelare kunna "åka" båt hela vägen fram om jag var SL. Möjligen kan man tänka sig att de får rulla båten på stockar om inte stadskartan stämmer överens med landskartan, alternativ någon snillrik "alvisk"(kanske något för att reta dvärgarna) hissanordning. Att tänka på dock är ju att strömmarna borde bli starkare och vildare ju längre upp mot bergen man kommer, för övrigt kanske har ett gäng flodpirater en liten bas vid ett extra besvärligt parti av floden.

Vet inte om mitt svar hjälpte precis men kanske något i alla fall. :gremconfused:

Cerez som kan tänka sig att köpa stöldgods från piraterna för att sälja vidare på närmsta stads svarta marknad...
 
Top