Nekromanti [Mouse Guard] Advancement och traits i winter session?

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Ska spelleda min första winter session (woho, avslut!) i MG nu på söndag och en fundering dök upp. Man börjar ju med administration, får nya traits och grejer. Sen följer en andra halva, "unfinished business" som ska vara som en lång player turn - spelarna driver handlingen mer än SL, det blir färdighetsslag och sånt. Till skillnad från vanliga player turns så är spelarna inte begränsade till ett visst antal "handlingar", utan det är bara att köra. Blir plötsligt vanligt rollspel av MG.

Men, får man ticka advancement och höja sina färdigheter? Såg inget undantag i boken, men det känns lite konstigt att spelarna är de som primärt sätter utmaningarna och det saknas begränsningar. Blir kanske lite löjligt om spelare börjar be att få slå sina viktiga färdigheter en massa gånger ...

Och, hur funkar traits i unfinished business? Finns inget incitament att använda dem negativt, om allt är som en obegränsad player turn. Lite trist, väl?
 
Top