Montsegur 1244 online edition

Frederik J. Jensen

Thoughtful Dane
Joined
16 May 2014
Messages
187
Location
Stockholm
Hej

Jag gör en revideret utgåva av Montsegur 1244 så det går att spela online utan man behöver en app till kort.

Den behöver självklart speltestas -- hör av dig om du har lyst att spela online-utgåvan med din grupp eller joine en speltest.

Spellet är på engelsk och jag tänker själv att spela på engelsk... men kanske det är dags att göra en hel utgåva på svensk också?

Mvh
Frederik
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,308
Location
Göteborg
Häftigt! Den här veckan har jag rätt fullt men efter det är jag gärna med och speltestar alternativt försöker få min grupp att speltesta. Tycker också att det är en bra idé med en svensk utgåva och kan tänka mig att hjälpa till med det. Det mest källmaterialnära hade ju förstås varit att spela det på franska men då jag inte kan franska så är svenska nog mitt förstahandsalternativ, även om det förstås går bra att spela på engelska också. (Så kan @Genesis fixa en fransk utgåva sen...)
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
Vad behöver du för att göra en svensk utgåva? Jag har för mig att du fick Nordnordosts översättning när vi översatte för att spela på konvent.
 

Frederik J. Jensen

Thoughtful Dane
Joined
16 May 2014
Messages
187
Location
Stockholm
Vad behöver du för att göra en svensk utgåva? Jag har för mig att du fick Nordnordosts översättning när vi översatte för att spela på konvent.
Tack, jag har kort men inte hela texten. Översatta ni hela texten? Det kommer bli lite ändringar i texten. Jag har också Ezio's fina appendix från deluxe utgåvan som skulle våra fint att få med i en svensk online utgåva.

Själv om mit svenska är bättre än mitt franska (provensalska?) efter 10 år på "fastlandet" år jag fortfarende lite pressad om jag skal översätta hele spelet själv. Som minimum kommer det behövs en här av korrekturläsare :)
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
@Frederik J. Jensen , PM:ade dig för några månader sedan angående detta. Mycket intresserad av en svensk översättning.

Kuriosa: Visste ni att det finns ett konventsscenario som handlar om händelserna i Montsegur 1244? Spelades på SydCon 1999.
 
Last edited:

APM

Bläckfisk
Joined
9 Jul 2015
Messages
482
Jag har länge velat spela detta, så jag tar gärna chansen att göra det online! jag anmäler mig härmed som speltestare! :)
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Jag har länge velat spela detta, så jag tar gärna chansen att göra det online! jag anmäler mig härmed som speltestare! :)
Vi speltestade detta för några veckor sedan. Vet inte om @Frederik J. Jensen vill köra fler speltest, men det som först utannonserades i tråden är alltså redan spelat.
 

APM

Bläckfisk
Joined
9 Jul 2015
Messages
482
Missade helt att det var en så gammal tråd! Men det gör inget, jag menade i första hand som extern speltestare - det tänker jag alltid är av intresse :)
 
Top