Nekromanti Modiphius Conan

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Som backer fick jag tillgång till PDFerna nu, men kommer inte hinna titta ordentligt på dem på ett tag (över 400 sidor!). Är det någon som läst igenom eller bildat sig en uppfattning om spelet ännu? Har de ändrat något från de tidiga speltesten? Har för mig att de fick en hel del kritik i början? Själv var jag inte helsåld på de tidiga betareglerna men jag är osäker på om jag någonsin kommer spela det, är mest sugen på att plocka miljöer och ideér från det.
 

Dunderklumpen

Veteran
Joined
1 Jan 2017
Messages
178
Har bara tittat som snabbast men det är ju detta inhouse 2D20-system som verkar gälla. Över lag har folk gnällt lite på det men det folket verkar vara de som bara läst och inte provspela med det.recensioner jag läst av folk som spelar det (via Mutant Chronicles) verkar tycka att det blir helt ok/bra när man väl spelar med det.

Hoppas på att hinna läsa lite och kanske provspela inom ett halvår... mycket i läsekön...
 

Spelknepe

Veteran
Joined
24 Jan 2007
Messages
86
Location
Helsingborg
Tjo! Jag ritar just nu kartor till Modiphius Conan. Har mest kontakt med Art-Directorn, men vad jag har förstått så är de väldigt noga med detaljerna. Tydligen har de haft ett team av experter som har lusläst allt från Robert E. Howard (De kallar sig REHxperts :) ) och därefter försöker vara så "canon" som möjligt när det kommer till kartor och världen. :)

Här kommer en ofullständig version av Zamora som jag håller på med:



:)
 

Attachments

Platon

Warrior
Joined
18 Mar 2016
Messages
352
Låt oss väcka denna gamla tråd nu när spelet är ute i tryckt form. Ngn som läser/spelar. Åsikter?
 
Top