Nekromanti Mitt i Deathgame

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Lästips: Dagens "Mitt i"* hade ett tvåsidors reportage om Deathgame (typ Killer, för oss gamla stötar) - en riktigt kul artikel som så gravallvarligt det är möjligt berättar om dödsjakter med lönnmördarapor, purjolökssvärd och skarpladdade bananer; rubriken 'De Fruktade' sätter tonen rätt bra. (-:

Ett par citat:
"Jag kan inte tänka på en purjolök som en grönsak längre. Det är ett svärd som ska ha långt skaft och inga luftbubblor."
"Han kastar ett äpple mot oss för att försäkra sig om att vi är döda."


och en som härskar av helt andra anledningar, (-:

"De som spelar är nördar. Man kan inte ha mycket självrespekt om man klär sig i våtdräkt och mantel och springer omkring med en lök i handen. Man måste vara lite udda, helt enkelt, säger Henrik.
Ja, de som spelar går antingen natur- eller estetlinjen. Är det någon av samhällsvetarna med, då blir man skeptisk. De brukar vanligtvis vara för seriösa, säger Emma."



* Lokaltidning(ar) för Storstockholms olika kommuner. Jag läste det i "Mitt i Järfälla", men det finns inget Järfälla-specifikt i artikeln och alla platser som omnämns är i City, så jag gissar att den finns med även i andra kommuners upplagor.

--
Åke
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,440
Location
Stockholm
Re: Förresten

Jösses! Hur stort som helst! Jag vill vara med. På jobbet finns massor av bananer... värsta arsenalen. JAg kan bli vapenhandlare. :)
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,878
Location
Port Kad, The Rim
Fanns i "Mitt i Bromma" också. Jag minns Killer i början av 1980-talet. Man var tvungen att rista in en kaliber-beteckning på bananen för att den skulle vara giltigt skjutvapen. :gremcool:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Fasen, någonstanns så vill jag verkligen testa detta...
Verkar sådär lagom sjukt att springa omkring med detta, för att det väcker nått i mig som vill testa det..

/ Johan K, som funderar på att anmäla sig..
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Trådflytt

Eftersom artikeln handlar om ett spel (som inte bedöms som rollspel), bör tråden ligga här och inte på kulturforumet.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,081
Location
Göteborg
Re: Förresten

Perfekt också eftersom man inte får skjuta någon på arbetet... Du kommer vara untouchable.
 
Top