Missade möjligheter i officiella rollspelvärldar

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,401
Location
Stockholm
Ibland när jag läser en setting så tänker jag "hur kunde de missa den här uppenbara supercoola grejen"?

Exempelvis: Alla Drakar och Demoner-settings borde innehålla karkioner och/eller onaqui - eller referenser till dem - för att ge en antydan om att alla världar existerar i samma multiversum.

Har ni några fler sådana exempel ni tänkt på?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
Ja, Eller i alla fall presenterat att en männiksa kan vara kille eller tjej innan den blir en könlös rymdriddare.
Jag är för kåta könde (alla och inga genus och kön) Space Marines för Slaanesh är mindre kul om de inte knullar.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
Oh, också, var är min Malice arme 40k? Jag ska inte behöva köra omfluffade Grey Knights för att ha Sons of Malice på bordet. Och ge mig ateist demoner!
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,057
Location
Stockholm
Oh, också, var är min Malice arme 40k? Jag ska inte behöva köra omfluffade Grey Knights för att ha Sons of Malice på bordet. Och ge mig ateist demoner!
Malice är inte ateist guden, det är Necoho som är det.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
Malice är inte ateist guden, det är Necoho som är det.
Look han är mot gudarna. Det är nära nog. Jag är för upptagen med att drömma om svartvita motorsågsyxor ovh läskigt tysta galningar i dödsmetal rustningar för att klyva hår.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
Forgotten Realms fuckade också upp att ha en god mordgud efter Baldurs Gate. Det hade varit så coolt! Vilken äventyrare hade inte satt ”Ibland måste man mörda folk och låta multiversum sortera dem in eller ut ur den dåliga muren” som sin personliga filosofi?!
 

PhilArt

Patafysike Doktor
Joined
19 Sep 2004
Messages
705
Location
Malmö
När WW skulle tvätta bort terrorist-lönnmördar-stämpeln från Banu Haquim (Assamites) missade de att frikoppla den sortens aktiviteter och ideologi från att vara något som ligger i blodet, så nu är lönnmördarterroristerna (typ) en blodslinje istället för en klan.
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,057
Location
Stockholm
Istället för att behandla 1600-tals Europa som m/m en enhet med samma styren och kulturer men med olika accenter och gränser, så skulle MAGE: the Sorcerers Crusade bara ha fokuserat på ett område i Europa (jag tror Prag eller Venedig med omnejd skulle varit best). För att slå på trumman om att det inte är täta skott mellan det som kommer bli Teknokrasin och Magikerna (som de nämner i boken) så skulle jag ha att flera av traditionerna fanns representerade bland båda grupperna.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
De muterade djuren som plockades bort i Mutant 2089. På ett sätt så kanske man tänkte sig att muterade djur inte var tillräckligt "tufft" i en cyberpunk-setting, men att ta bort dem gjorde samtidigt världen mer generisk. Muterade djur hade gjort världen egen och jag förstår egentligen inte varför det inte hade gått att vässa dem bort från "björnfamiljen med barnvagn" till "vildsint grizzly med solbrillor och Uzi".
 

Theo

Hero
Joined
20 Nov 2017
Messages
953
Malice är, tror Necoho är lika gammal som Malal
Necoho (och Zuvassin) är väl från Something Rotten in Kislev? Ken Rolston skrev först in en Malal-kult men det gick inte längre pga upphov så Graeme Davis fick hitta på två surrogatgudar istället. Men det är för all del rätt tidigt det med (1988 eller så).
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Ja, stridsnunnorna är coolaste mänskliga gruppen!
Det är så klart bra att de finns. Men. Hela grejen med att ”okej, vi tar väl in tjejer då, men de får fan bara ha sitt eget sällskap, alla andra arméer ska bestå av bara män” känns väldigt 90-tal (vilket det väl var också). Det är hög tid för GW att släppa det tänket. Så din första post var helt rätt.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Du har helt missförstått. Det är Sororitas som inte tar in män. Det är därför männen måste organisera sig i mesiga Space Marine Chapters. :p
För att citera flera miljoner manliga keyboardkrigare: ”Jämställdheten har gått för långt”. (Jag tycker inte det, alltså).
 
Top