Nekromanti Mer om Kulturer?

Ydram

Warrior
Joined
23 Apr 2002
Messages
263
Location
Umeå
Jag efterlyser lite mer bakgrundsinformation om barbarfolken och Ambrierna. Och deras namnkulturer. Är det nått som kommer dyka upp i nån framtida bok, typ Spelarens bok?
Samt då det vanliga som en monsterbok vore nice.
 

Dendaer

Veteran
Joined
17 May 2015
Messages
30
Vad gäller namn så finns en tråd lite längre ner där någon snäll person har listat alla de namn som används i böckerna och äventyren.
 

Cosmo Spex

Veteran
Joined
28 Aug 2013
Messages
36
Location
Sthlm
Vet inte om man borde skapa en ny tråd för detta men here goes; Appråpå kulturer - hur spelar ni möten mellan alver och bortbytingar? Hur ser skogens väktare på sina små "anomalier"? Förstår att det kan tänkas klarna lite i och med spelarboken i vinter men min spelargrupp drar snart igång med kampanjen så det vore fint om man inte startade med helt fel vinkel på det hela.
 

Opoopo

Veteran
Joined
12 Mar 2015
Messages
159
Liten liten spoiler av andra romanen följer:


I den andra romanen så skildras ett möte mellan en bortbyting och en grupp alver. Bortbytingar verkar vara accepterade i Davokar och ha tillåtelse att vandra fritt, i alla fall på vissa platser och när de inte är på tydligt uppdrag att plundra eller på andra sätt våldföra sig på skogen.
Bortbytingen blir till och med varnad för en best som vandrar i området. Så ja, vänskaplig och accepterande skulle jag säga. Även fast de också frågar ut bortbytingen om hans ärende i skogen.
 
Top