MC-körning

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,562
Jag är i slutskedet av processen för att ta MC-kort (har missat två uppkörningar på krånglande körskolehoj i kombination med nerver). Nu har jag köpt en egen hoj som uppfyller kraven för uppkörningenm (när lektionerna kostar 2100 styck så kan man lägga 18 000 på en hoj som man ska sälja när vi är klara...) och har tränat järnet på krypkörningen som jag kan göra på tomten.

Tidigare övningskörning har jag gjort med körskola och svärfar. Men, körskolan låter mig inte köra på egen hoj av försäkringsskäl, och tyvärr har svärmor fått lungcancer av den dåliga sorten, vilket gör att jag inte vill be svärfar om övningskörning. Förr fick man övningsköra ensam om man hade bilkort, men det har de tagit bort. Min fru låter mig inte fråga hos den lokala väst-klubben...

Det jag behöver är att köra några timmar med uppkörningshojen, på väg och på manöverbana.

Min uppkörningstid är om lite mer än en månad, och jag vill inte göra den på en hoj som jag aldrig gjort manöverbanan på, så jag börjar bli lite (kodord för "mycket") stressad.

Så, jag frågar runt lite, i hopp om att hitta någon som är villig att ta en tur i det fina vårvädret. Rollspelare och motorcyklister är trevliga prickar, så jag frågar här.

Platsen är Säter (Fäggeby), jag bjuder naturligtvis på bensinpengar och käk längs vägen, och vill du spela brädspel efteråt så spelar jag och min fru gärna, och har ett rejält spelbibliotek.

Alternativt funkar det om du har privat mark med tillräckligt mycket asfalt som jag kan få köra på. Då lastar jag bara upp hojen på släpet och drar dit den med bil.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,308
Location
Enköping
Om du inte får napp här, kolla på Bike:s forum eller superhoj.com, om du inte redan testat det. Önskar dig lycka till. Har själv vart exakt där du är (och har kvar att köra upp en tredje gång och lyckas).
 
Top