Nekromanti Manlig homosexualitet och fanstasy varelser

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,618
Location
Umeå, Västerbotten
Dagens sjuka rollspelshumor

Jag och min lillebror diskuterar homosexualitet i fantasy och kommer in på manlighomosexualitet och fantasyraser.

John:

Jag har insett att jag faktiskt har fördomar.
Människor, liksom det är helt normalt.
Alver, man förväntar sig det nästan.
Orcher, det är självklart att det kvittar om det är en orchhona eller orchhanne.
Halvlängsmän och hober, liksom det är ju lite gulligt sådär.

Men dvärgar. Min hjärna säger bara NEJ! Jan kan inte tänka på det.
De är,,, de är,,, Alldeles för kompakta!
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Woof!

Kvinnorna också, så jag antar att alla dvärgar helt enkelt tänder på kroppsbehåring och kompakt kroppsbyggnad.. :gremgrin:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Re: Woof!

Kvinnorna också, så jag antar att alla dvärgar helt enkelt tänder på kroppsbehåring och kompakt kroppsbyggnad..
Det har iaf jag inga problem att förstå, med tanke på hur min smak vad gäller män ser ut...
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Woof!

Dvärgar tänder på gruvdrift.

(Annars finns det ett mysigt citat från nåt lajv: en kvinna hade just hjälpt en dvärg - jag tror hon bjöd på tobak - och han utbrister. "Hade du varit hälften så lång - och dubbelt så bred - och haft skägg - då hade du tammefan vart attraktiv!")

Erik, Cheery Littlebottom ftw!
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,758
Location
Nett-ruh-bi
Dvärgar

Men dvärgar. Min hjärna säger bara NEJ! Jan kan inte tänka på det.
Du menar att när det gäller det enda folkslag där man inte är säker på att kvinnor ens existerar, då har du svårt att föreställa sig att männen skulle ha kärleks- och/eller sexuella relationer mellan varandra? Håll med om din att tanke inte är logisk.

Låt säga att det inte existerar några dvärgkvinnor: i så fall är det nog inte relevant att tala om homosexualitet, åtminstone inte ur perspektivet att det avviker från normen, eftersom det inte finns någon heterosexualitet att förhålla sig till. Skulle det dessutom vara att dvärgar förökar sig med någon form av könlös fortplantning, till exempel att de skulle växa fram ur berget eller så, och att dvärgsamhället är ett kollektiv som gemensamt tar hand om sina nytillkomna så kan vi i stället tänka oss att dvärgar är könlösa, asexuella, även om de ur människans perspektiv har manliga attribut så som skägg. I ett sådant samhälle har sex ju varken någon reproduktionell eller social funktion.

I Pratchetts böcker, å andra sidan, finns dvärgkvinnor. Däremot är männen och kvinnorna så lika varandra att det är svårt även för en dvärg att se skillnad. Det dvärgiska samhället är dock så andronormativt att kvinnornas existens inte är officiellt erkänd, åtminstone inte av ortodoxa dvärgar. För många dvärgkvinnor handlar frigörelsen om att få bli erkända som kvinnor och för att som kvinnor få vara en del av dvärgsamhället.

För övrigt undrar jag om det någonstans i fantasylitteraturen, förutom hos Pratchett, finns en beskrivning av dvärgisk kultur som är annat än fragmentarisk. För det mesta brukar dvärgarna inte beskrivas djupare än vad som står i sagan om Snövit och de sju dvärgarna.

Dewil
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Woof!

Säg inte det.. folksagorna (innan de blev snuttefierade) är fulla med stygga dvärgar som är ute efter "fagra ungmöer"... Och sen grå ju Gimli igång på Galadriel.. :gremgrin:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Woof!

Det är till och med satt i system i Castle Falkenstein. Där finns bara dvärgar av hankön. Dvärgar gifter sig med älvor, nymfer och andra kvinnliga naturväsen. Om avkomman blir en flicka så blir det av mammas sort, och om avkomman blir en pojk så blir det en dvärg.

Och eftersom det är mamma som namnger kottarna så får dvärgar titt som tätt namn som Månstråle, Stjärnljus eller liknande.

Det gör att det som i första hand driver en dvärg är rätten att ta sig ett nytt "dvärgigt" namn, och den rätten beror helt på ens meriter. Kan man inte bygga, konstruera eller uppfinna nåt maffigt så får man inget nytt namn!

Varför nymfer, älvor och andra fagra älvamöer faller för korta, håriga och sotiga mekaniker är än så länge okänt, i alla fall bland dödliga. Bland älvafolken är det mer "c'est la vie!"
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Hum,mm, fördommar var det ja... :gremlaugh:
Alltså, egentlgien så kan jag väll tänka mig att dvärgar & homosexualitet är väll på ett ungefär samma som dvärgar med motsatt kön. Antar jag iaf..
Dvärgar är väll inte kända för att göka så mycket..
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Alla "raser" kan väl vara homosexuella, likväl som att de kan vara hetro. Men jag håller ändå med, den ras som svårast att tänka sig i detta är just dvärgar, de är så "not gay" på alla sätt och vis och känns med som just de utvalda och mest ingrodda homofoberna.
Ja vet inte, men det är något med deras gruffiga jargong.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,379
Location
Helsingborg
Men jag håller ändå med, den ras som svårast att tänka sig i detta är just dvärgar, de är så "not gay" på alla sätt och vis och känns med som just de utvalda och mest ingrodda homofoberna.
Äh, det beror på skägget. Föreställ dig istället att alla dvärgar har tjocka mustascher. Ja, du ser. Genast mycket enklare att föreställa sig homodvärgar.

/Han som med det sista ordet började fundera över om den här tråden kommer att dyka upp när någon använder på obskyra sökord
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Äh, det beror på skägget. Föreställ dig istället att alla dvärgar har tjocka mustascher. Ja, du ser. Genast mycket enklare att föreställa sig homodvärgar.
Och gärna ärmlös skjorta och bygghjälm va? :gremwink:
De arbetar ju i gruvor trots allt.

/Han som med det sista ordet började fundera över om den här tråden kommer att dyka upp när någon använder på obskyra sökord
Ja, jag tror ordet "homodvärgar" i en mer seriös mening är ganska orginellt...
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Bah!

Klart de inte är några mesiga YMCA-stadsbögar.

Däremot är de såklart gruffiga ta-varann-i-röven-skogshuggar-bögar från övre norrland. Det finns inget bögigare.

//Krank, som skulle ha kunnat vara seriös och prata om dvärgar som stereotypiseringar av en eller annan folkgrupp som ska avsexualiseras i förhållande till... Blabla, blabla, blabla...
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
*harkling*

Du menar alltså att du KAN tänka dig två stycken hopkrympta och fyrkantiga exemplar av Krille ha sex med varandra?

För det kan inte jag.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Asså, värt att notera är att en jävligt vanlig subkultur bland bögar tycker att ju manligare något är, desto sexigare är det. Vill man scora på bögklubb är en dvärg-attityd helt rätt...

...fast man ska nog vara längre än 120 cm.

Erik, tror som sagt att helt vanliga djävla dvärgar inte har några sexuella läggningar över huvud taget annat än en fetisch för gruvdrift, hydrualik och metallurgi.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Erik, tror som sagt att helt vanliga djävla dvärgar inte har några sexuella läggningar över huvud taget annat än en fetisch för gruvdrift, hydrualik och metallurgi.
Är nog jävligt sant. Håller med dig där! :gremsmile:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: *harkling*

u menar alltså att du KAN tänka dig två stycken hopkrympta och fyrkantiga exemplar av Krille ha sex med varandra?
Uj...
Vilka bilder man fick av denna mening... :gremshocked:

/ Johan K, som kommer at gå med denna bild på näthinnan resten av dagen... :gremsuck:
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Orcher, det är självklart att det kvittar om det är en orchhona eller orchhanne.
Orc/Ork-honor existerar inte. Orker föds ur en sorts svampar som kommer från sporer som Orkoiderna själva utsöndrar. Det finns inga honor eller hanar, det är ett helt könlöst släkte, och de tänder enbart på att kriga och slåss. Även om en del särlingar tänder extra mycket på att bygga krigsmaskiner att kriga och slåss med.

//Coffe_Kanon - fortfarande helt såld på GWs version av Orker
 
Top