Nekromanti [Magneter och mirakel] Korrekturhjälp sökes!

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Hej!

Sedan sommaren 2004 har jag snickrat på ett rollspel kallat Magneter och mirakel. Nu är det äntligen dags att publicera spelet, men det är några saker som återstår att göra. En av dem som är mycket viktigt för slutresultatet är korrekturläsning. Det är tyvärr någonting jag inte kan göra själv och därför behöver jag din hjälp!

För att kunna hjälpa till behöver du lite koll på svenska, men i övrigt ingenting annat. Det är alltså inte fråga om att ge någon djupare feedback på innehållet så ingen kunskap om rollspel krävs över huvud taget. Istället handlar det här om utifall språket är korrekt, tydligt och bra. Jag ser också till att de som hjälper till som är mer insatta i rollspel får läsa de delar som kan vara lite knepigare; för er andra blir det förhoppningsvis ungefär som att läsa berättelser om märkliga och spännande personer, händelser och platser.

Jag hade tänkt mig att hålla deadlinen relativt kort, dels för att jag vill bli klar i tid och dels för att jag tror att korrekturläsningen kommer att gå relativt enkelt. Vissa delar har redan kollats flera gånger. Jag vill ha in korrekturen senast den 14:e februari. Hur mycket du vill hjälpa till är upp till dig då jag tyvärr inte kan erbjuda någon form av ersättning. Det är totalt sett ganska mycket text, så jag är tacksam för all hjälp jag kan få! Om du egentligen känner att du inte har tid, kanske kan du läsa i alla fall några sidor? Ju mer du kan hjälpa till desto gladare blir jag!. Tack!

Mer information om hur det hela går till praktiskt skickar jag ut så snart du sagt att du är intresserad av att hjälpa till och ungefär hur mycket du kan tänka dig att ta på dig. Kontakta mig kan du göra hur du vill, förslagsvis genom att svara på det här meddelandet eller via PM.

Tack så mycket på förhand!
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Vad spännande! Fantastiskt att du kommit till att publicera det till sist!

Jag är så pass spänd att se vart det blivit av projektet sedan jag såg det sist, att jag mycket väl kan tänka mig att korrekturläsa det. Skicka det till mailadressen i min profil bara. :gremsmile:
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,702
Härligt att det är på gång!

Jag kan ta mig an något i storleksordningen av ca 30 sidor. Helst inte utpräglad regeltext i den mån du har sånt, men jag har inga krav på något vis.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
Klart jag kikar på ditt spel. 10 sidor får sig en rejäl genomgång, men jag kikar nog lite översiktligt på resten också.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,307
Jag kan ställa upp med att korrläsa lite runt 10-15 sidor till att börja med. Spelar ingen roll ifall det är regler eller inte. Hör av dig på msn eller pm ifall du behöver min mail adress.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,225
Location
Örebro
Nice att det går framåt, Snigel!

Släng över lite åt mig så tar jag mig ett ögonkast på ännu en gång (fast med nya glasögon :gremwink: ). Du har min mejl. :gremsmile:
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Roligt att du vill läsa! Tyvärr hittar jag ingen e-postadress i din profil, var vill du att jag skickar filerna?
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
E-post skickade!

Hej!

Tack så mycket! Jag har skickat e-post till alla som jag hittade adresser till, så säg till om ni inte har fått ett mail. Trevlig läsning!

/Olle
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Vill du också hjälpa till?

Trots att jag skickat ut filerna betyder inte det att det är för sent att hjälpa till. Om du ser det här först nu och vil hjälpa till, hojta! Det finns fortfarande delar som inte är särskilt bra täckta.
 
Top