M-SPACE på spanska

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,518
Location
Göteborg
För några veckor sedan kom den spanska versionen av M-SPACE ut i spelbutiker i Spanien. Och jag fick ett ex på posten nyligen.

IMG_4662 small.jpg

Hela processen har gått väldigt smidigt, även om covid försenade projektet. 77Mundos har kombinerat grundreglerna med M-SPACE Companion och på så sätt samlat alla regler i en volym, vilket funkar riktigt bra. De har dessutom bytt format till A4, men ändå lyckats behålla känslan i layouten från originalet - inte illa alls. (Och igår fick jag reda på att den tyska översättningen också blir i A4 - vad är det för fel på kvadrater?). Trycket är bättre än i mjukpärmen från DriveThru.

Mottagandet har varit över förväntan enligt förlaget, vilket ju inte säger så mycket. Första royaltyavräkningen kommer inte förrän i januari. Men det lilla jag förstått av de spanska recensionerna har varit positivt. Utom youtubern som tyckte att karaktärsbladen ser ut att vara gjorda på min mormors ordbehandlare : ) Så jag tar gärna emot tips om duktiga formgivare av karaktärsblad.

Annars gillar jag översättarens kommentar när jag bad om ursäkt för alla oklarheter i reglerna som de fick fråga om: "First we remove all mistakes, then we add new ones."

Sammantaget har det varit ett bra projekt och förlaget har skött allting proffsigt.

IMG_4663 small.jpg
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,518
Location
Göteborg
Samma här. Det är lätt att glömma hur mycket som produceras i icke-engelskspråkiga länder. När jag kommer Frankrike blir jag alltid chockad över att deras kulturutbud är som ett helt eget universum. Och fransmännen är helt bergsäkra på att just deras grejer är bäst.
 
Top