Nekromanti M. Bakunin

Kaffe å Cigg

Veteran
Joined
8 Oct 2007
Messages
80
Hej, jag är M. Bakunin... namnet/aliaset tog jag på grund av att jag spelade Hammaren och Trollspöet (?) och tyckte att ett rysk-klingande namn skulle passa bra (Michail Bakunin var en rysk anarkist).... när jag började hänga här... har ett vagt minne av att jag varit här tidigare under namnet Mr. Happy, vilket jag brukade använda på Järnringens forum.

Lite fakta:
Är 38 going for 39
Började spela rollspel "på allvar" med den lila Mutant-boxen
Slutade spela rollspel cirka 1987/88 för att istället ägna mig åt att hänga i det lokala centrumet, dricka alkohol och komma i bråk
Började spela igen år 2000
Spelade på den gamla tiden Drakar och Demoner, DoD Expert, DoD Samuraj, Mutant, Mutant2, Chock och Äventyrsspels Sagan om ringen, samt vid enstaka tillfällen Call of Cthulu och Paranoia
Spelat efter nystarten: DoD -91, Eon, Hammaren och Trollspöet, Operation Fallen Reich och (en gång) Vampire the Masquerade...
Hoppas på att snart kunna spela More Than Human
Är politiskt åt vänster
Lyssnar på allt möjligt från Frank Sinatra och Louis Armstrong till Crass och Rövsvett, fast tonvikten ligger på punk....
Röker tobak och dricker kopiösa mängder kaffe...
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,445
Location
Stockholm
M. Bakunin said:
Hej, jag är M. Bakunin... namnet/aliaset tog jag på grund av att jag spelade Hammaren och Trollspöet (?) och tyckte att ett rysk-klingande namn skulle passa bra (Michail Bakunin var en rysk anarkist).... när jag började hänga här... har ett vagt minne av att jag varit här tidigare under namnet Mr. Happy, vilket jag brukade använda på Järnringens forum.

Lite fakta:
Är 38 going for 39
Började spela rollspel "på allvar" med den lila Mutant-boxen
Slutade spela rollspel cirka 1987/88 för att istället ägna mig åt att hänga i det lokala centrumet, dricka alkohol och komma i bråk
Började spela igen år 2000
Spelade på den gamla tiden Drakar och Demoner, DoD Expert, DoD Samuraj, Mutant, Mutant2, Chock och Äventyrsspels Sagan om ringen, samt vid enstaka tillfällen Call of Cthulu och Paranoia
Spelat efter nystarten: DoD -91, Eon, Hammaren och Trollspöet, Operation Fallen Reich och (en gång) Vampire the Masquerade...
Hoppas på att snart kunna spela More Than Human
Är politiskt åt vänster
Lyssnar på allt möjligt från Frank Sinatra och Louis Armstrong till Crass och Rövsvett, fast tonvikten ligger på punk....
Röker tobak och dricker kopiösa mängder kaffe...
Välkommen!

Vad tror du om Mutant År 0? Blir det coolt?

/Magnus
 

Kaffe å Cigg

Veteran
Joined
8 Oct 2007
Messages
80
Jag tror och framförallt hoppas att det blir jättecoolt. Gillar idén med att grotta ner sig ordentligt i en klass/ras i taget, och att de olika raserna/klasserna ska skilja sig åt ordentligt (som jag har uppfattat det i alla fall).
 

MattiasLejbrink

Swordsman
Joined
20 Jan 2012
Messages
757
Location
Stockholm
M. Bakunin said:
Hej, jag är M. Bakunin... namnet/aliaset tog jag på grund av att jag spelade Hammaren och Trollspöet (?) och tyckte att ett rysk-klingande namn skulle passa bra (Michail Bakunin var en rysk anarkist).... när jag började hänga här... har ett vagt minne av att jag varit här tidigare under namnet Mr. Happy, vilket jag brukade använda på Järnringens forum.

Lite fakta:
Är 38 going for 39
Började spela rollspel "på allvar" med den lila Mutant-boxen
Slutade spela rollspel cirka 1987/88 för att istället ägna mig åt att hänga i det lokala centrumet, dricka alkohol och komma i bråk
Började spela igen år 2000
Spelade på den gamla tiden Drakar och Demoner, DoD Expert, DoD Samuraj, Mutant, Mutant2, Chock och Äventyrsspels Sagan om ringen, samt vid enstaka tillfällen Call of Cthulu och Paranoia
Spelat efter nystarten: DoD -91, Eon, Hammaren och Trollspöet, Operation Fallen Reich och (en gång) Vampire the Masquerade...
Hoppas på att snart kunna spela More Than Human
Är politiskt åt vänster
Lyssnar på allt möjligt från Frank Sinatra och Louis Armstrong till Crass och Rövsvett, fast tonvikten ligger på punk....
Röker tobak och dricker kopiösa mängder kaffe...
OH HAI

Välkommen! Kul att du presenterar dig :gremsmile: Jag spelleder en kampanj i Hârnmaster som jag skriver om i krönika-tråden. Och så bloggar jag om spel ur ett normkritiskt perspektiv - de postar jag i respektive forum om det är rollspel eller i förekommande fall i Promotion-tråden om det "bara" är spelrelaterat. Jag är 36 så jag känner igen lite av det du beskriver :gremlaugh:
 

Kaffe å Cigg

Veteran
Joined
8 Oct 2007
Messages
80
Har läst en del / ett par av sakerna du skrivit. Tycker det är bra, även om jag kanske inte alltid håller med om allt... anyway keep up the good work! :gremsmile:
 

MattiasLejbrink

Swordsman
Joined
20 Jan 2012
Messages
757
Location
Stockholm
M. Bakunin said:
Har läst en del / ett par av sakerna du skrivit. Tycker det är bra, även om jag kanske inte alltid håller med om allt... anyway keep up the good work! :gremsmile:
Tack! Vem behöver vänner med fiender som dig? :gremwink:
 
Top