Nekromanti M:å0 Arkens storlek

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Tänkte , rutan där arken är bör väl vara ganska säker iaf men om en ruta är 1x1 km är det ju ett ganska stort område. De flesta exempel verkar vara ganska små ändå, vilket iofs lämnar plats för expansion och lite sånt..

Anledningen till att jag frågar är att jag tänkte spela i hemområdet och där finns ett industriområde som jag tänkte passade bra som ark, problemet är att det är helt jädra enormt har jag insett då det alltså är till ytan lika stort som samhället bredvid. De kan ju inte ha en ark som är så stor. Så jag försöker minska ner och behöver då klura ut ungefär vad som är lämpligt enligt er?

Det finns på området ett reningsverk som jag tänkte skulle passa bra som källan för vatten, är det ok att sätta den i zonen bredvid arken? Det krävs alltså lite tid för att ta sig dit och tillbaka. Eller ska arken vara nära nog, typ samma ruta helst... (tänkte att man har regelbundna vattenhämtar rundor i sådana fall). Anledningen till det är att just det området är skittråkigt just nu, och vore kul om det är någorlunda som det ser ut på riktigt. Det finns ett område med några stora Silos som jag tänkte skulle vara coola som nån sorts towncenter, samlingsplatsen alltså där man håller råd osv

Sen tänkte jag göra om själva området som är fabrikstätast till en halvt söndersprängd metalskog, är det ok att ha robotar så pass nära eller är det ett hot som är för farligt för nära?

Tankar, frågor, åsikter om det?
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,420
Jag skulle nog låta silosana eller reningsverket (behöver ju inte funka) vara arken
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Jag tänkte först att det skulle bli lite för litet men nu när du säger det så tror jag att de ska ha byggt ramper och småstugor på insidan av väggarna och håller rådslag nere i mitten, sen blir det ett omkullkört tåg utanför som drar dit några extra sovplatser typ
 
Top