Varulv Mörkret Mellan Stjärnorna - anmälan

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,566
Välkomna till november månads varulvsspel!

I det här spelet kommer ett antal Megakorpar (bybor) ställas mot Mörkret mellan Stjärnorna (ulvar). Men det kommer också erbjuda möjligheter till resurshantering genom att varje megakorp kan välja att antingen etablera nya baser i världsrymden eller utveckla hembasen. På baserna produceras resurser (Finanser, Säkerhet, Kultur eller Militär) vilka sedan ger möjliga förmågor som väktare, siare, förmågeblockerare mm. Megakorparna meddelar i PM med SL vad de väljer att göra och den enda information som är helt öppen är var megakorparna har närvaro.

Men! Mörkret Mellan Stjärnorna får också göra liknande drag, men med andra förmågor (dolda). Varje runda avslutas med röstning där den med flest röster försvinner ur spel.

Jag blir glad för 8-12 deltagare! Sista dag för anmälan är onsdag 10/11. Roller och annan information skickas ut under torsdagen den 11/11 och spelet startar den 12/11. Rundorna går fort, vi siktar på att vara klara veckan därpå.

Tills vidare får ni gärna lära känna stjärnsystemet där spelet äger rum och grubbla en aning över vad det här kan handla om.

1635723309622.png
 
Last edited:

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Jag skulle verkligen jättegärna vara med, men det är sjukt körigt just nu, och jag måste prioritera familjen. Det verkar vara ett trevligt upplägg och jag hoppas ni får kul. Jag hejar från sidlinjen.










Äh, SKOJA BARA!

KLART JAG ÄR MED! Upplägget ser superspännande ut. Det här vill man inte missa för allt margarin i Medelpad.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Hallå! Glöm inte bort att anmäla er till det här för allt ister i Illinois!
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Det här är jag som överhuvudtaget överväger det här: :)
Min c-uppsats jag precis börjat skriva: 🤨

Heja byn!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,566
Halloj!

Feta metaforer här!

Följande är nu anmälda till spelet:

Rasmus
Vimes
Genesis
Fjodorsenuba
Hellzon
Impetigo
Empiricus
Martin3
Sidd


Vi har plats för några till, så ta chansen att hoppa på ett roligt varulvsspel blandat med resurshantering! Här får du både rösta ut ulvar (eller bybor) OCH utveckla baser i rymden!

Sista dag för anmälan är onsdag 10/11. Sedan kör vi!

Vad säger ni: @Konrad Konvalj @Björn den gode @Stövelkatten @LJSLarsson @Sidd @Khan @Lukas @Halo9000 @michael @KrilleW är ni sugna på att ge er ut i rymden?

:)
 
Last edited:
Top