Nekromanti Mäster Ulv - Spelet slut

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
-Å sen förstår ni små valpar, sen så tog de Basenanji å de slog å slog tess han va helt död. LJSLarsson, Halo77 och Vicotnik gick mot värdshuset för å ta en öl...

Men ingen kom fram för DET VAR LARSSON SOM VAR MÄSTER ULV, å han dödade alla!

Grattis LJSLarsson, snyggt spelat!
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,307
Shit... Grattis till LJSLarsson, du lyckades verkligen lura mig.

Får se det från den ljusa sidan... nu är jag fri, hade glömt bort hur mycket tid och energi varulvspelen äter upp.

Tack för ett gott parti. Samt ett stort tack till Vimes som höll i spelet.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Puh..... nu kanske jag äntligen kan börja sova på kvällarna igen. Att köra solo drog mer på de mentala batterierna än vad jag hade trott. ':)
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,307
Förklara hur du resonerade, för nog fan lurade du mig totalt.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Vill folk ställa frågor hur jag tänkte, eller skall jag bara beskriva min strategi och tankeprocess rakt av?
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Så, LJSLarsson, vad ända in i brömsemåla fick dig att välja att köra solo? :confused:
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Grattis LJS! Så snyggt!

Och hur jävla nära var det inte att jag satte dit dig? Tyvärr vågade jag inte lita på Halo på slutet annars hade du varit rökt.


----


Och nu ska jag ta en ordentlig paus från det här spelet! Puh vad jag är trött!


Tack alla, inte minst tack till Vimes!
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Okej, vi tar allt från början.

När jag först såg att jag blev Mäster Ulv var min spontana tanke det jag faktiskt skrev i tråden: två ulvar, nattmord och borttagen siare.

Men sedan började jag fundera på mina styrkor och svagheter som spelare, och kom och tänka på när jag var ulv sist. Då var jag och Basse tillsammans och vi skötte oss bra, men Sodivra tog oss på hur vi betett oss mot varandra... vilket är ju ett av de bästa sätten att fånga ulvar.

Jag visste att jag var bra på att hålla uppe ett grönt sken, och ifall jag inte hade några medulvar skulle det vara fruktansvärt svårt för byn att hitta mig eftersom ett av deras främsta verktyg var borta utan att de visste om det.

Det skulle vara jobbigt att hålla ut ända till sista rundan, men jag insåg att jag hade en till fördel som soloulv: jag skulle vara den enda som verkligen förstod vad som pågick. Medan alla andra slösade mentala resurser på att försöka tolka all data skulle jag kunna koncentrera mig på att sköta mig och spela så byboigt som möjligt.

Det var en av orsakerna till att jag skippade nattmordet första rundan - för att skapa mer brus och diskussion. Det var även för att få väktaren att avslöja sig.

MEN DET FANNS ETT SKÄL TILL!

Jag hade räknat och insett att om spelet skulle ta lika många rundor oavsett om jag skippade ett nattmord eller inte, men om jag inte skippade ett skulle vi bara vara tre spelare kvar sista rundan. Då skulle de två andra bara ha ett val på 50/50 att välja rätt (eftersom de visste att de var gröna). Men skippade jag en runda skulle vi vara fyra spelare kvar, vilket gav mig en större massa att gömma mig i.

Det jag valde var:
- Nattmord
- Ingen siare (eftersom jag skulle behöva hålla ut länge var siaren otänkbar att ha kvar)
- Trasig väktare (eftersom Emp berättade att han väktade sig själv visste jag att jag kunde ta honom när jag ville)
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Det fanns flera partier i spelet som höll på att ge mig en hjärtattack:

* När 113 från början redan i runda 1 pekade ut mig som ulv
* När Mukwa - från ingenstans och utan argument - kom i runda 1 och sa att jag var ulvigaste ulven han någonsin hade sett.
* När tungviktaren KK i plötsligt runda 2 bestämde sig för att allt jag gjorde var ulvigt
* När Halo la sin röst på mig i sista rundan
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Trots att det är en bedrift måste jag säga att jag hade mycket tur.

Det var många spelare som inte hade tid för spelet och gjorde sig till lätta mål, och hade inte Halo missat så mycket av sista timmen hade Basse nog inte flyttat sin röst på mig.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Jag måste ge en eloge till Basse som insåg att något inte stämde med mig från start.

Och hans försvar mot Sodivra är något jag aldrig kommer att glömma - det var ju av episka proportioner.

Att du lyckades övertyga Sodivra genom att ge dig var det som fick mig att våga prova att lägga ner min röst på dig och backa i slutrundan som en diplomatisk fredsgest. Du var en bra lärare. <3
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Och Halo: Jag hoppas att du hade kul och vill spela fler gånger, trots att detta blev en ganska extrem match. Det här råkade bli ett ytterst unikt och krävande parti.
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Kommer absolut att vilja spela igen för det har varit jättekul och väldigt spännande! Tack alla för detta parti!
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Snyggt jobbat Larsson, och en eloge till basse som jag tyckte spelade väldigt bra denna match.

Kul att spela med lite nya också det var trevligt :)
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
LJSLarsson;n251489 said:
Trots att det är en bedrift måste jag säga att jag hade mycket tur.

Det var många spelare som inte hade tid för spelet och gjorde sig till lätta mål, och hade inte Halo missat så mycket av sista timmen hade Basse nog inte flyttat sin röst på mig.
Så är det ju ibland, men som du säger tidigare så strategin att vara själv gör det sjukt svårt för byn, inte enbart för att ett verktyg är borta som du säger utan av precis Samma anledning som siaren va körd eftersom vi ändå inte kunde lita på den.

Det var alltså inte enbart att vi inte kunde hitta mönster mellan ulvar, utan ännu mer att vi faktiskt använde oss av mönster som inte fanns.


Men så är det ju att vara bybo oxå, man har fel mycket :)
 
Top