Nekromanti LotR-filmen

Adragoor

Warrior
Joined
24 Jun 2001
Messages
260
Location
Lund, Skåne
Tänkte tipsa alla som väntar på LotR-filmen om www.elfish.org. I sektionen om filmen kan man ladda hem prov på talad sindarin... Dessutom analyseras de alviska meningar ur filmmanuset som folk har luskat reda på. Trevligt!
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Genarp

Det beror väl på vilken skånska man menar. Själv funderar jag på eventuella likheter mellan alviskan och Genarpstugg (du vet, typ bröderna Lagerstål).

- Targon

On ne voit bien qu’avec le cœur. L’essentiel est invisible pour les yeux.
 

Makaron_UBBT

Veteran
Joined
8 Jul 2001
Messages
38
Location
Lund
Re: Genarp

menar du att skånska på något sätt inte skulle låta bättre än alviska? ähh.. orealistisk

Själv tycker jag att Edward Persson (eller en klon av honom) skulle passa utmärkt som Eldrond.

Ture och Göte skulle ju kunna vara Legolas och Galadriel.

Då hade det blivit riktig fantasy

/Makaron
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Re: Genarp

Och naturligtvis, maugikern och svärdslukaren Åge Bengtsson som Gandalf! /images/icons/wink.gif

- Targon

On ne voit bien qu’avec le cœur. L’essentiel est invisible pour les yeux.
 

dream

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
1,030
Location
Portsmouth, England
Re: Genarp

Det var det värsta! Adrig trodde jag väl att man skulle få se ett inlägg om Genarp på detta forum! :gremwink: Jag tror mer att det liknar sånt de snackar i Björnstorps smedja eller varför inte Silvåkra... Eller ska vi byta sida om Lund och tro att det låter som folk i Furuängen eller rent av Kävlinge?

[color:green] //Dream </font color=green>
-------
<A HREF="http://www.offplanet.net/dreaming" target="_new">http://www.offplanet.net/dreaming</A>
 

Adragoor

Warrior
Joined
24 Jun 2001
Messages
260
Location
Lund, Skåne
Nja

Fundera kan man ju alltid, men särskilt många fonetiska likheter kan jag inte hitta! Skånskan kan nog lättare jämföras med t.ex. Khuzdul...
 

NisseHult

Veteran
Joined
9 Sep 2000
Messages
90
Location
Karlskrona
Ja, den funkade. Tackar!

:)

"Ursäkta, har någon sett en fem meter hög hund springa förbi?"
En RP i en av mina krönikor.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
En undran...

Jag föröskte att komma in på sidan, men den funkade inte. Det skulle ju vara trevligt att lyssna på talad sindarin.. Jag undrar om du kan skicka den till mig eller lägga den i svaret.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
En till undran...

Kunde inte heller komma in på sidan, så jag är en till som önskar att adressen gavs....

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ok..

Då får vi väll hoppas på att det är nån som vet var man kan gå in och hitta den här sidan. Eller om det kanske finns nån annan sida som man kan ladda ner sådana här saker.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 
Top