Nekromanti London - vadfalls?

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Av lite oklara anledningar jag inte kan styra över blev min London weekend fem dagar lång. Och visst jag kan strosa runt till de butiker jag brukar gå till, Forbidden Planet, den där affären som säljer vintage-posters och seriebutiken Gosh! Comics. MEN det kommer ju bara att ta typ en dag. Att träffa mina kompisar tar nån dag till så:
Vad tycker JUST DU att jag borde kolla in i imperiets huvudstad? Nån märklig butik? Ett fint område att turista i? Nån extra kul stand-up bar? Ett särskilt konditori där man måste vara medlem för att få köpa bakverk?
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Om du inte redan har gjort det så är en hop-on-hop-off-busstur jättebra för att se London. Annars kanske nått av följande kan vara nått.
Madame Tussauds, British museum, Terrace catacombs, The Towern, Japan center och Kew garden palm house.
 

Mekanurg

You can add up the parts; you won’t have the sum
Joined
17 May 2000
Messages
7,856
Location
Port Kad, The Rim
Imperial War Museum om du gillar att studera 1900-talets stora krig.

British Museum innehåller allt mellan himmel och jord. Det känns som att varje gång jag är där hittar jag en ny sal som jag inte kände till.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Jag gillar Shakespeare, så jag brukar försöka åtminstone passera förbi The Globe - om det passar tidsmässigt, så kanske se en föreställning. Men huset, som ju är en rekonstruktion av den gamla 1600-tals teatern, så noga som det med förutsättningarna gick, är i sig en inspiration till renässansbyggnader. Och har en intressant utställning och shop (iaf för den teaterintresserade...)
http://www.shakespearesglobe.com/theatre/whats-on/globe-theatre

Inte så himla långt därifrån, ligger en av replikorna av the Golden Hinde, sir Francis drakes fartyg, tillsammans med ett museum som också är värt ett besök. (Tyvärr var det stängt senast jag är där, 2005, så jag kan iofs inte lova att jag idag skulle tycka det var fullt lika fascinerande som när jag besökte det första gången som tonåring...)
http://www.goldenhinde.com/

London Dungeon tyckte jag däremot var klart överskattat. Lite "livrustkammaren" fast med vaxdockor om tortyr. När jag såg den, hade de inga statister som gjorde saker - men jag är skeptisk till att de tillför så mycket. :)

Natural History Museum (eller, som vi "i branschen" säger, BMNH - eftersom det är så deras material katalogiseras...) är också värt ett besök. Det är alltså ett riktigt "klassiskt" naturhistoriskt museum - med väldiga samlingar, inte minst av dinosaurier.
http://www.nhm.ac.uk/

Annars är Mekanurgs tips om Imperial War Museum och British Museum bra.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Tack för alla tips!
Det mest chokerande är att mitt favorithak för engelsk frukost- Toms Deli i Notting Hill har slagit igen och öppnat som det helt förändrade New Toms. Jag behöver alltså en trevlig plats att ära nån stekt korv, en bit svamp och scones på - Eller nått annat bra äteri.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Leisure Games fysiska butik, om den inte redan faller under "de butiker jag brukar gå till"? Äh, jag vet inte, jag har inte varit där eller så.
 

Owlbearpig

Bäst i Sverige på rollspel
Joined
22 Oct 2012
Messages
241
The Breakfast Club, Hoxton (finns på fler ställen). Bra brunch och feta pluspoäng för He-Man-tapeter på toaletten.

Orcs Nest nära Leicester Square. Kanske en av dina vanliga butiker. Hursomhelst: Där kan man köpa en mugg prydd med en orc som slickar sig i näsan så därför måste jag tipsa om den.
 
Top