Nekromanti Lokal sökes för Neotech-workshop i Stockholm

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Vi som skriver Neotech har lyckats att samlas i samma stad (Stockholm) den kommande helgen 1-2 feb. Men utöver att sitta på lämpligt café och snacka och skriva klart spelet så har vi funderat på vilka möjligheter det finns till bättre lokaler med lite mer lugn och ro.

Så även om det är lite sista minuten: är det någon som har något förslag på lokal att hänga på i Stockholm, hyfsat centralt? Typ ett rum för 6 personer, med internet om möjligt... bonuspoäng om det är futuristiska miljöer :gremwink:

(om det är någon som väldigt gärna vill vara med så säg till, det går att orda!)
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,547
Location
Umeå
Kolla med Sverok Stockholm om ni skulle kunna få sitta på deras kansli, kanske? Jag har aldrig varit där, så jag vet inte hur lokalerna är.
 

Tell

Hero
Joined
21 Feb 2008
Messages
1,083
Ett alternativ är att ni tar er ned till socialhögskolan, annex till SU, som ligger nedanför Wennergren Center (i änden av Sveavägen, i närheten av norrtull). Det är lite tufft rent logistiskt, men de borde ha lediga utrymmen. Lokalerna är 80-talsfuturism.

Ytterligare en möjlighet, om ni är villiga att betala för juice, är att ni slår er ned på juicebaren i Salenska huset, ovanför ingången mot (är det norrlandsgatan?), alternativt på pingstkyrkans kafé i det gamla danspalatset mellan drottninggatan och Adolf Fredriks kyrka - hela dekoren är någonstans mellan fuskroccoco och artdeco - sist jag besökte mina fanatikervänner i a f.

Slutligen har ni SIDA:s lokaler på sveavägen, som har (hade?) en skum kafédel där ingen bryr sig om vad man gör. Någon annan får verifiera att denna är existerande, är osäker själv.

Om någon av er har kontakter i SAP eller hos familjen bonnier, är dessas sveavägslokaler också helt ok.
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Nu var det åra tal sen men i Fältöversten ska det finnas ett ställe också, googla. Scandic vid centralen brukar vara lugnt men det finns inga chambre separe.

I Göteborg (om ni samlas där nån gång) finns ett fantasktiskt ställe vid centralen där man för en billig penning får rum och dessutom ingår mat. Helt fantastiskt.
 

Patrick Bateman

Warrior
Joined
25 Oct 2000
Messages
224
Location
Stockholm
Inte riktigt det du frågar efter, men om alla andra alternativ är uttömda: Café String på Söder (Nytorgsgatan 38). De har ett källarplan där du kan sitta hur länge som helst med bara en kopp kaffe, no questions asked. I gatuplanet brukar caféet vara välbesökt, men i källaren kan man ofta få sitta helt ensam. Miljön är dock närmast en antites till futurism, tänk bohemiskt loppis.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,020
Location
Sthlm
Kolla med Lekbergs/Fria ligan om ni inte kan ta plats i bunkern.
 

shaithan

Warrior
Joined
8 Nov 2012
Messages
212
Location
Svergie
Dragonslair på kungsholmen närmare bestämt kungsholmstorg 8 bara att kontakta dem och se om ni inte kan få ett bord bokat?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
vilka möjligheter det finns till bättre lokaler med lite mer lugn och ro.
I valet mellan ett café och Dragon's Lair skulle jag säga att det ofta är lugnare på ett café :gremwink:
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
shaithan said:
Beror ju helt på vilken tid och dag man är där på
Det rör sig om hela dagar, så DL är verkligen en sista utväg.
 

MattiasLejbrink

Swordsman
Joined
20 Jan 2012
Messages
757
Location
Stockholm
chrull said:
shaithan said:
Beror ju helt på vilken tid och dag man är där på
Det rör sig om hela dagar, så DL är verkligen en sista utväg.
Jag är där rätt ofta och är av uppfattningen att DL är bra om det _inte_ är Magic-turnering :gremsmile: Inget ont om dessa, men det blir rejält högljutt, trångt och varmt där när kortspelarna samlas.

Det är bara att slå en signal till DL och kolla, de är väldigt hjälpsamma. Lokalerna är coola tycker jag!
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
TomasFriaLigan said:
chrull said:
Jocke Kofot said:
Kolla med Lekbergs/Fria ligan om ni inte kan ta plats i bunkern.
Det var faktiskt inte en dum idé!
Om jag har hört rätt så är det nån sån lösning på gång.:)
Med tanke på vad det viskas om på FB så anar jag också det :gremsmile:

:heart: till er.
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Precis som nämnts tidigare så kan vi på Lekbergs/Fria Ligan erbjuda er en lokal för skrivande under helgen.

Skicka mig ett mail till info@lekbergs.se så tar vi detaljerna och så får vi se om ni tycker att det låter bra.

/Anders i Bunkern
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Andy said:
Precis som nämnts tidigare så kan vi på Lekbergs/Fria Ligan erbjuda er en lokal för skrivande under helgen.

Skicka mig ett mail till info@lekbergs.se så tar vi detaljerna och så får vi se om ni tycker att det låter bra.

/Anders i Bunkern
Så underbart :gremsmile:
 
Top