Nekromanti [Lite spoilers Kopparkronan]Xanathâs Trogna

Ydram

Warrior
Joined
23 Apr 2002
Messages
263
Location
Umeå
Nu efter Kopparkronan så blev jag lite småkär i spindeln Xanathâ och det blev även en av mina spelare. Han valde att bli skyddad av henne och gav henne senare även Nidvattnet. Och eftersom vi alla vill fortsätta spela så funderar jag hur jag ska väva vidare på det här. Jag tänker i alla fall så att karaktären fortfarande är skyddad av Xanathâ mot korrumption som kommer från smittade platser, inte helt olikt Järnpaktens Ring. Men jag funderar vad mer för roligt man skulle kunna ge karaktären, har ni några förslag? Klättra på väggar, spinna nät och gift och sånt har jag redan funderat på. Jag är osäker om det är den vägen jag skulle vilja gå.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,362
Vördnad för spindlar i allmänhet? Prios mirakel biter inte längre, såsom helning och skyddande magi? Spindelbettet bildar ett spindelliknande ärr?
 

deusexmatteo

Warrior
Joined
13 Mar 2014
Messages
341
Ge spelaren tillgång till monstuösa särdrag som förmågor, de som du har nämnt låter vettiga. Karaktären kanske blir blek som spindeln?
 

Lilja

Veteran
Joined
19 Feb 2014
Messages
146
Gillar båda, fysiska förändringar som alabastervit hud, spindelvävsliknande ärr och tillgång till lämpliga monstruösa särdrag. Stjäl det till min egen kampanj!

En liten förhandstitt från spelarnas handbok kanske kan vara på sin plats: fördelar (enkla särdrag, kostnad 5 erf eller 2 för en novisnivå) samt nackdelar (ger 5 erf eller en novisnivå för 2 nackdelar): här är två som kanske kan passa för någon som gjort en pakt med en spindelgudinna?
[h=3]R3 - Gifttålig (fördel)[/h] Rollpersonen har genom försiktig exponering byggt upp en enastående motståndskraft mot gifter. Gifter drabbar rollpersonen på en nivå lägre än normalt; ett stark gift skadar som ett medelstarkt, ett medelstarkt blir svagt och ett svagt ger bara ett i skada per runda det är verksamt - verkanstiden påverkas inte, enbart mängden skada per runda. Mot gifter som inte skadar utan har andra negativa effekter får rollpersonen istället en andra chans att lyckas med motståndsslagen.

[h=3]R3 - Bestialisk (nackdel)[/h] Rollpersonen har ett bestialiskt yttre, i form av ett eller ett par iögonfallande drag av bestar eller rent av monster; jakaarögon, urornebetar, lindormsfjäll på hals och armar eller något annat som väcker rädsla och avsky. Att dölja dragen för den rollpersonen talar med kräver ett lyckat [Diskret - Vaksam]. Ett misslyckande ger därefter en andra chans att misslyckas med alla Övertygande som avser hjälp eller beskydd; däremot ger det bestialiska yttret en andra chans att lyckas med Övertygfande i syfte att hota och skrämma. Personer som rollpersonen hotar, framgångsrikt eller ej, kommer att rapportera rollpersonen som en styggelse till myndigheterna så snart de får chans därtill.
 

Ydram

Warrior
Joined
23 Apr 2002
Messages
263
Location
Umeå
Lilja;n71470 said:
här är två som kanske kan passa för någon som gjort en pakt med en spindelgudinna?
Ohhh! Så hon är verkligen en Spindelgudinna? ;)

Ser jäkligt bra ut. Sånt där gillar jag. Vet hur kul det var när jag spelade oWoD att köpa Merits och Flaws :) När beräknas Spelarens Bok dyka upp?
 

Lilja

Veteran
Joined
19 Feb 2014
Messages
146
Barbarer och häxor har en lite svävande definition av gudar, alla makter av tillräcklig styrka i Davokar kan förses med epitetet "gud".

Spelarnas handbok beräknas vara klar tidig höst 2015 men speltest kommer att inledas senare under våren.
 
Top